Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Behageligst mulig oppvåkning?

Trollfjes

Anbefalte innlegg

Hei dere, som mange sliter med er det at altfor altfor altfor mange av vekkerklokker i dag er designet til tungtsovere. Jeg er en av de som er litt rask til å våkne. Jeg sliter med at jeg får en altfor dårlig oppvåkning og misstrives sterkt, kan bli veldig sint osv. osv.

Jeg trenger en oppvåkning som vekker meg på en god og naturlig måte samt at det ikke er ekstremt dyrt. Jeg får helt noia av f.eks vekkerklokka på mobilen siden den rister, vekkerklokker ellers fordi lydene skjærer i ørene på morgenen og at min mor vekker meg, for da kommer et gigantisk brøl etterfulgt av en "nanny" stemme (se video) og at hun er svært morgengretten.

http://www.youtube.com/watch?v=4QSK9s6n9aU...feature=related

Noen tips?

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med timerklokke på pcen som spiller en utvalgt låt som vekkemusikk? kan jo være noe funny eller behagelig fks

Jeg har telefon. Vet ikke om noen behagelig musikk.

Men de lys greiene virket ekstremt "nice". Hvor mye ligger de sånn ca. på i forhold til pris?

Lenke til kommentar
Om du har anledning til å ha en PC påslått så finnes det plugins til Winamp som lar deg spille sanger/playlister og gradvis øke volumet, slik at du ikke blir "sjokket" av plutselig høy lyd.

Pcen min står på rommet mitt, den lyser opp hele rommet i rødt og bråker sykt.

Med mindre du vil at jeg ikke skal kunne få sove, så var det en god plan til å få en deilig oppvåkning om morgenen -.-

Jeg tenkte på en av de lysklokkene, men de var jo sinnsykt dyre :S

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at rolig pianomusikk som gradvis fades opp fra stillhet er en fin måte å vekkes på. Da skjer oppvåkningen gradvis og musikken er rolig og avslappende. Jeg bruker mobiltelefonen til dette, og jeg har ingen vibrasjons eller lysvarsling påslått, bare lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...