Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe en gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det konfirmasjon snart og jeg har veldig lyst på en gamer pc. Jeg har sett litt på denne:

http://www.eliteshop.no/index.php?menu=produktinfo&id=72

Jeg lurer på om dette er et bra kjøp? Hvis dere har noen andre forslag er det bare å skrive en link :)

PC'en skal brukes til Far Cry 2, Call of Duty: World at War og kanskje Crysis: Warhead.. og litt CS:S, men det er jo ikke et krevende spill

Endret av Chillax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva du tenker å bruke maskinen til.

Skal du spille WoW eller Crysis, grafikk på very high eller low, osv ?

Maskinen er bra, men det vil alltid finnes bedre og det vil finnes dårligere.

Jeg skal kjøpe maskin til sommeren, min plan koster mellom 12 og 14 k og vil levere en helt annen opplevelse ytelsesmessig.

Det koker ned til hvilke behov du har :)

EDIT: ser du la til informasjon her nå.

Denne maskinen vil nok IKKE dra Crysis: Warhead eller FarCry2 på maks. Hvis du ønsker det, bør du heller gå for en Core i7-løsning og et litt vassere skjermkort (GTX 285 eller 295 kanskje)? Er du ikke sååå opptatt av grafikken (eller fps, for den saks skyld) vil dette holde i massevis:)

Endret av wendel
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Med os er han jo på over 11000,-

Dette er et godt gamersystem med DDR2, klargjort for 2x4890 dersom du trenger råere ytelse. Med 790 FX er du da sikret maks crossfire ytelse om det trengs.

Ønsker du å bruke litt mer så er det verdt å skifte til AM3 - og ddr3, men i dette vil ikke gi mer klokkbar eller merkbar bedre ytelse i spill.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig med Core i7 når pc'n skal brukes til gaming?

Core i7 er ingen "gaming-cpu", og du vil få like god ytelse i spill med en Core 2 Duo/Quad.

Core i7 gir litt bedre ytelse i spill. Men det viktigste er vel at du ikke trenger å bytte ut hele maskina når du vil ha ny CPU om 1 år :!:

EDIT: Han trenger ikke å betale for OS. Windows 7 funker jo også helt fint

Endret av atriC
Lenke til kommentar

I7 og Phii gir bedre og gjevnere spilleytelse en cor2 serien, dette ifølge Anandetch som i 2 seperate tester har sjekket dette ut med 2 x 4870 i CF.

Men Skal du ha behov for I7 og merke forskjell så må du opp i minimum 4870x2, og det er kun i spill som da gir under 60fps du vil merke forskjell, dette da lcd skjermer opperer med 60 bilder i sec. Ok det finnes faktisk endel dyrere skjermer som gir opp til 200 bilder i sek.

Faktisk så kan han pr idag spare 500 kr til ved å gå ned til phii720, det vil ikke være forskjell mellom en phii720, phii 940, i7920 før du går opp til minimum 4870x2, og selv da er forskjellen ikke stor. Og da ikke merkbar i de fleste spill siden vi allerede er over 60 fps.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig med Core i7 når pc'n skal brukes til gaming?

Core i7 er ingen "gaming-cpu", og du vil få like god ytelse i spill med en Core 2 Duo/Quad.

Core i7 gir litt bedre ytelse i spill. Men det viktigste er vel at du ikke trenger å bytte ut hele maskina når du vil ha ny CPU om 1 år :!:

EDIT: Han trenger ikke å betale for OS. Windows 7 funker jo også helt fint

Det er snakk om minimale ytelsesforskjeller.

Under hw.no's test av i7 920 scoret dårligere den enn Core 2 Duo både på Crysis og World in conflict (med høy oppløsning).

Takket være hypertreading har i7 muligheten til å kjøre 8 tråder sammtidig, men jeg vet ikke om noen spill som har mer enn 2. Noe Core 2 Duo klarer fint.

Dessuten, de som oppgraderer CPU om hvert år oppgraderer stort sett hovedkort like ofte.

En Core 2 Quad vil holde flere år når det gjelder spill.

Invester heller pengene i et bedre skjermkort.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Jeg støtter Osse's forslag med Quad. Det er et par grunner til det:

1. Flere og flere spill støtter Quad - slik at en quad vil gi bedre ytelse.

2. Andre applikasjoner støtter quad.

3. Den 940 er nå såpass billig at det er et bra kjøp.

Selvsagt er E8-serien også knallbra og scorer høyt også der Quad-konseptet er forcvventet å gjøre det best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...