pax1 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei, Et lite spørsmål rundt Comodo Internet Security... Holder på å teste Winodws 7 litt og ting fungerte veldig bra.... men plutselig mistet jeg forbindelse til NAS-driven min.... jeg kunne pinge på ip-adresse, men ikke på DNS-navn, og jeg kunne ikke se den i Network places....Dette hadde fungert før... Begynte å studere firewall-loggen fra Comodo og så TCP/IP-pakker ble blokkert til port 137 og 138 for "System"... Så jeg gikk inn i Network Security Policy og så at "System" var definert som "Web Browser".... Er det standard oppsett for System? Skal det være slik?... Jeg omdefinerte "System" til "trusted application" og nå får jeg ping'et på navn, jeg ser kataloger på NAS-drive i Network places etc... men er litt bekymret for å ha åpnet for mye. Med "trusted application" predefined policy resulterer det i "Allow all incoming and outgoing requests" og det virker kanskje litt for usikkert. Dessuten forstår jeg fremdeles ikke hvorfor det fungerte en stund og så sluttet å fungere.... hadde lenge et par mapped network drives til NAS'en.... Så hvis noen kan kaste litt lys over dette - spesifikt hva som er korrekt/riktig Predefined Policy for "System" så er jeg veldig takknemlig. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Port 137 er windows Netbios Nameservice og bruker porten til og løse pcnavn i ditt lokale nettverk. Da ser du på loggen om ip er lokalt. source ip : <lokal adress> source port : 137 destination ip : <lokal adress> destination port : 137 Dette er ingen trussel,det er ikke så mye du skal sette opp i comodo ordner det meste fint selv. Det kan være noe bugs i Windows 7 comodo ettersom dette er nytt. Derfor kan status ha endret seg. Endret 27. april 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Ja, kanskje det... lurer bare på hva "System" bør ha som policy... kanskje "Outgoing" er bedre.... Kan jo selvsagt reinstallere comodo.. så kommer vel standard-settings tilbake. Hum hum... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå