sfnepal Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei - ny i forumet og forsøker med for første gang. Har akkurat kommet hjem fra Nepal med 1600 bilder og gleder meg til å gå gjennom bildene og sette de inn i Powerpoint som jeg bruker for å vise bilder til andre. Før vi dro kjøpte jeg et Lexar 4GB SDHC 133x speed kort. Jeg merket fort at dette var annerledes enn 2GB kortet jeg hadde fra før, da det ikke kunne leses direkte fra minnekortleseren i min HP Laptop. Det lot seg løse med kabel eller med en minnekortleser som fulgte med minnekortet. Det som imidlertid jeg ikke har funnet ut av er hvordan jeg kan sette disse bildene inn i Powerpoint. Når jeg forsøker får jeg bare fram en ramme uten bilde, eller en adressereferanse til hvor bildet ligger på PC'en. Jeg bruker PP på akkurat samme måte som jeg har gjort hundrevis av ganger tidligere! Har noen vært "utsatt" for dette og har noen tips?? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Tar du bilder i raw eller jpeg ? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 kan du se bildene på "vanlig" måte? Lenke til kommentar
sfnepal Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Tar du bilder i raw eller jpeg ? Takk for svar - Nei, jeg har kjører normal format kan du se bildene på "vanlig" måte? Takk for svar - ja, jeg ser dem i utforskeren og kan feks bruke Picasa som visningsprogram. Så langt ser alt normalt ut - det stopper når jeg skal lime inn i Powerpoint Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Regner med du mener jpg er normal format? hvis ikke ligger problemet der. Prøv å lagre filene som et annet format(f.eks. png). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kan du skrive akkurat hendelseforløpet på filene,helt fra fødselen og fram til problemene oppstår. lagringsformat på kameraet,behandlingsprogrammer og langringsprosedyrer på pc'en. Hvis det er noe som nylig har inntruffet,er muligheten at du har forandret oppsettet i et av programene du har brukt til behandling/lagring av bildene. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Og oppgi også hvilken versjon av Powerpoint du bruker. Benytter du: Sett inn - Bilde - Fra fil ? Husk forøvrigt at ingenting er normalt. Vi må få oppgittt vhilket bildeformat du benytter (NEF, JPG, TIF) og hvilken kvalitet du har stilt inn på. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
sfnepal Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Litt mer teknisk info og en forvirrende (?) oppdagelse. Versjon MS Powerpoint 2002 (10.2623.2625)og jeg benytter både "copy/paste) og fil-sett inn bilde. Til min store forundring oppdaget jeg i dag at hvis jeg setter inn et bilde i stående format, så får jeg det fram?!?!? En av dere tipset meg om å lagre i PNG - det fungerte. Til Nautica: Forsøkte akkurat nå - Bildekvalitet FINE, størrelse medium - kom ikke fram i PP Men som sagt, jeg kan rotere det til stående, lime det inn i PP og deretter rotere det tilbake i PP. Men det blir litt tungvint når jeg skal ha inn 2-300 bilder Noen som ble klokere eller bare mer forvirret ......... det er jeg! Lenke til kommentar
swahili Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hvorfor bruker du powerpoint når du like gjerne kan vise det i picasa? Lenke til kommentar
sfnepal Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Hvorfor bruker du powerpoint når du like gjerne kan vise det i picasa? Powerpoint er mer anvendelig til mitt bruk. jeg kan styre bildeskift selv med trådløs peker, og det er gode muligheter for å legge inn tekst sammen med bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå