atif12 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei! Kjøpte et Telenor-kontantkort i dag som jeg skulle bruke som mobilt bredbånd. Da jeg satte SIM-kortet i mobilen så kom det opp at jeg skulle taste PIN-kode. På brevet jeg fikk med SIM-kortet sto det: "Sett inn SIM-kortet i mobilen. Tast deretter PIN-kode 1111." Jeg gjør det, men det kommer opp feil kode hele tiden. Til slutt ble kortet blokkert, og det følgte ikke med PUK-kode. Og det værste av alt: Telenor har ikke lenger døgn åpent kundesenter. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Hei! Kjøpte et Telenor-kontantkort i dag som jeg skulle bruke som mobilt bredbånd. Da jeg satte SIM-kortet i mobilen så kom det opp at jeg skulle taste PIN-kode. På brevet jeg fikk med SIM-kortet sto det: "Sett inn SIM-kortet i mobilen. Tast deretter PIN-kode 1111." Jeg gjør det, men det kommer opp feil kode hele tiden. Til slutt ble kortet blokkert, og det følgte ikke med PUK-kode. Og det værste av alt: Telenor har ikke lenger døgn åpent kundesenter. Telenor er vel en av svært få som i det hele tatt har hatt døgnåpent noensinne, og at de kutter ut en slik utgiftspost i disse tider er vel ikke veldig sjokkerende? Over til noe annet: Det må da være skyhøye takster for datatrafikk på kontantkort? Og; det skal alltid være med puk-kode til sim-kort. Ta deg en tur til nærmest elektrovarehus i morgen (ta med alt du fikk med sim-kortet) og snakk med dem. Ettertanke: Hvordan kan du konkludere med dårlig service hos Telenor når du ikke engang har snakket med dem? Endret 27. april 2009 av Filthpig Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Og det værste av alt: Telenor har ikke lenger døgn åpent kundesenter. Jeg synes også at mobilselskapene burde ha døgnåpent kundesenter, og heller sette opp prisene på produktene sine for å ta igjen det de taper på å blidgjøre deg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Alle SIM kort jeg noensinne har fått fra Telenor kommer med 2 stk. pinkoder og 2 stk. puk-koder. Med den første puk-koden kan du låse opp kortet. Lenke til kommentar
bjorkli Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 internett bruken med alle privat abn. eller kontantkort til Telenor har en maxpris på 10 kr om dagen. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Men hastigheten strupes jo etter så så mange MB. Lenke til kommentar
elfstone Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hastigheten strupes til 100 Kb/s etter 200 MB. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Og det værste av alt: Telenor har ikke lenger døgn åpent kundesenter. Jeg synes også at mobilselskapene burde ha døgnåpent kundesenter, og heller sette opp prisene på produktene sine for å ta igjen det de taper på å blidgjøre deg. Alt for få folk er enige med deg i den tankegangen til at det noensinne vil la seg gjennomføre. Uansett er det for ille at folk forventer at folk skal sitte på jobb klokka 23 eller klokka 04 bare fordi en eller annen i vårt langstrakte land KANSKJE får et problem som han uansett kunne ventet til normal åpningstid med å få løst. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 internett bruken med alle privat abn. eller kontantkort til Telenor har en maxpris på 10 kr om dagen. Ja fikk med meg det . men er det UANSETT mengde pr dag eller ? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja fikk med meg det . men er det UANSETT mengde pr dag eller ? Ja. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Så utrolig ulikt Telenor Men de skal ha for den Har annet abo om det blir dyrere igjen Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg synes også at mobilselskapene burde ha døgnåpent kundesenter, og heller sette opp prisene på produktene sine for å ta igjen det de taper på å blidgjøre deg. Jeg er helt enig med deg. Problemstillingen er dog den at folk er ikke villige til å betale, og derfor måtte Telenor i utgangspunktet sette ned åpningstiden... Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 1. Det er garantert med en PIN og PUK-kode noe sted der. At du ikke finner den, er en annen sak. 2. Døgnåpen kundeservice har ikke Telenor hatt på lange, lange tider. Siste som slutta med det var vel Netcom, nå ved nyttår. 3. Hvordan kan du kalle det dårlig service når feilen mest sannsynlig ligger hos deg, ikke hos Telenor, og du i tillegg ikke har snakket med dem? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 [..]Og det værste av alt: Telenor har ikke lenger døgn åpent kundesenter. Siden det er godt over et år siden Telenor slutten med døgnåpen kundeservice, og dette kommer som en sjokk nyhet for deg nå i dag, er det vel rimlig opplagt at det og ha døgnåpen kundeservice ikke er så veldig nødvendig. Hvor mange ganger har man egentlig bruk for å ringe kundeservice midt på natta? Selv har jeg aldrig hatt behov for dette. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvor mange ganger har man egentlig bruk for å ringe kundeservice midt på natta?Selv har jeg aldrig hatt behov for dette. Jeg husker at jeg hadde behov for det selv en gang, for 12-13 år siden. Lenke til kommentar
gjolb Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Til opplysning for alle besserwisserne i denne tråden: jeg kjøpte i dag identisk kontantkortpakke fra Telenor til moren min, hun er på sykehuset og trenger ny mobiltlf (da den gamle gikk kaputt), litt kjedelig å ligge på sykehuset uten sitt viktigste kommunikasjonsmiddel med familie og venner (joda, mobiler er lov å bruke på sykehus nå ... så jeg kjøpte ny mobil og kontantkortpakke nå i dag og jaggu, samme problemet som hun som startet tråden: 1) i pakken følger det KUN med en eneste pin-kode 2) ingen puk-koder eller noe annet 3) pin-koden blir oppgitt til å være 1111 4) men ved 3 forsøk virker ikke pin-koden og sim-kortet ble låst Konklusjon: det er tydeligvis flere som har opplevd det her og Telenor må ha gått helt fra forstanden. Hva i alle dager er meningen med å selge sim-kort som ikke virker??? I morgen skal jeg ringe hjelpetelefonen deres og spørre, og så skal jeg komme meg på narvesen og kjøpe en ny pakke fra en annen leverandør! Ærlig talt!!! Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Hmm..Du taster inn koden.Får beskjed om at den er feil.Likevel taster du den samme koden 2 ganger til??? Endret 11. juli 2009 av Gjermundsen Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Her er det noe som er galt. Telenor bruker aldri 1111 som en pinkode. når jeg elger kontantkort på jobben så ligger simkortet på et ark der det er 2 pinkoder og 2 pukkkoder, Dette syns jeg var veldig merkelig Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Alle kontantkort kjøpt hos type narvesen/7.11, rimi osv kommer med pinkode 1111 som standard, du blir etter å ha tastet inn dette bedt om å lage nye pin kode. Sikkert der du har tullet deg. Har selv mange kunder som kommer med samme problem, har greid å fikse det alle ganger ved å bruke: 1111 så lage ny kode feks 1234. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå