Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til å be med en jente ut..

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk i forrige uke vite at jeg hadde to invitasjoner til en herregård i Sverige der jeg var invitert med følge. Grunnen til at jeg reiser er at under oppholdet skal det på en flyplass i nærheten være møter for eiere av helikopter. Derfor skal jeg være med min far og hans følge. Problemet er at han vil at jeg skal invitere med meg en jente i klassen på denne turen. Turen går ut på at vi skal fly til Sverige med helikopter, oppholde oss på herregården som har golf bane osv, og på lørdags kvelden kommer det til og være et galla ball. Problemet mitt er, hvordan skal jeg be med meg en jente? Det er en jente som jeg er veldig interessert i som går i samme klasse som meg, vi har pratet sammen en del på skolen og på msn og sånt men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem for og invitere henne med, eventuelt burde jeg be henne ut på forhånd? Turen skal avvikles om to uker for de som lurer. :)

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har du eit godt kjennskap til denne jenten? Ellers blir det kanskje litt vanskeligt og bare dra henne med deg på tur i noen uker :p Men om dere er gode venner tror jeg (spandert?) tur er jo bare a must go.

Er bare noen få jenter i klassen jeg hadde takket neitakk til det :)

Lenke til kommentar
Hmm, har du eit godt kjennskap til denne jenten? Ellers blir det kanskje litt vanskeligt og bare dra henne med deg på tur i noen uker :p Men om dere er gode venner tror jeg (spandert?) tur er jo bare a must go.

Er bare noen få jenter i klassen jeg hadde takket neitakk til det :)

Kjenner henne sånn brukbart, pratet litt på msn og litt på skolen men ikke veldig mye, skal bare være borte fra fredag til søndag :)

Lenke til kommentar
Er jo ekstremt voldsomt som første date da. Overnattingstur med hele familin til gutten. Kan hende jenta blir litt skremt av det.

Ikke med hele familyen nei :p Vi blir 4 med piloten og min far :p Men skjønner hva du mener, eventuelt noen forslag til om jeg burde be henne ut på forhånd og noen tips angående det? :)

Lenke til kommentar
Har du mulighet til det må du nesten gjøre det, for din egen skyld også. Så du finner ut om kjemien stemmer. Litt kjipt med en hel helg om det ikke klaffer. hehe. ta en filmkveld eller noe i den duren.

Ja, har mulighet til det men mangler liksom gutsen til og ta det neste steget, er redd for og drite meg ut og for hva som kan skje i etterkant hvis hun ditcher meg..

Edit: Hadde bare drust på hvis det ikke stod på at jeg er usikker på hvordan jeg skal oppføre meg i en sånn situasjon. Faren min foreslo at jeg skulle spørre høyt i klassen og da ville alle jentene sloss om å få være med men tviler vel litt på det..

Endret av Harald The Man
Lenke til kommentar

Vel, har du guts til å spørre en jente med på et helgeopphold i sverige har du nok guts til å spørre om en filmkveld ;) Trenger ikke bare være dere to heller. Kan ta det med noen venner pluss henne. Bare pass på at dere sitter sammen og at hun er klar over at det er du som ville ha henne der.

Lenke til kommentar

Det eneste som er 110% sikkert, er at det skjer nada-niks hvis du ikke tar sjangsen. Hun kommer ikke til å finne ut at dere skal bort sammen hvis hun faktisk ikke vet det.

Og du begynner å gå tom for tid, så dette må skje fort. Start med en enkel invitasjon til f.eks. filmkveld eller noe, og ta det derfra. Kommer dere godt overens på den filmkvelden, kan du lufte invitasjonen om helikopterturen.. F.eks. "du.. om et par uker skal jeg på en dritkul tur til sverige *insert detaljer her* og har en ledig plass.. vil du være med eller?"

Forøvrig er jeg nå en stor fan av din far og forslaget hans om å si det høyt i klassen og få jentene til å sloss om det xD

Fantastisk tøfft. :p Men tror kanskje ikke det er veien å gå hvis du er ute etter akkurat den spesielle jenta. :)

Lenke til kommentar

hehe, ja det hørtes ut som et artig forslag. film og legg ut på youtube!

men fra spøk til biff.. jeg hadde svart ja uten å tvile hvis en gutt ba meg med på helikoptertur! men bare hvis jeg likte han og visste vi gikk godt overens. hvis du ikke tør å be hu med på filmkveld, kan du jo starte med kino?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...