Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lettsykkel, regler og valg!

Anbefalte innlegg

Heisann, da nermer jeg meg 15, da har jeg lov og øvelsekjøre med lettsykkel. Planen er jo og kjøpe meg en Aprilia / Honda NSR, men Rieju`ene ser veldig tøffe ut også, racing selfølgelig:)

Hvordan er reglene nå for og øvelsekjøre, må jeg ta trafikalt grunnkurs? Eller er dette bare for bil?

Noen bra lettsykkler, som har god akkselerasjon, ca 20 000, kan greit kjøpe en fin brukt en :)

Toppfart =100- 150 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les her når det gjelder trafikalt grunnkurs: Statens Vegvesen.

Men under øvelseskjøringen må du ha en person som har lov til å ha deg øvelseskjøre, samt dere må ha et to-veis kommunikasjonssystem

Bare for å lure, hva er poenget med toppfart 100-150 når det er 80 soner i Norge? Om du uansett får Politiet på hjul, har du ikke sjans til å komme deg unna. Kom for en ukes tid over en kar som tøffet seg med en moped som gikk noe jævlig i sentrum. Men med engang han fikk Politiet på hjul på en strekke, ble han tatt.

Lenke til kommentar

Er også 100-soner i Norge. Dessuten er det vel greit å komme opp bakker i over 50 km/t også?

Og å komme seg unna politiet i byer som du er kjent er ikke noe problem, om du bare prøver.

Riejuen går veldig dårlig. Jeg vil selv anbefale deg å trimme en 2-taktssykkel, f eks Apriliaen går veldig godt uplombert.

Endret av Oppkast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...