Gå til innhold

Nytt skjermkort til gaming pc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenkte å kjøpe denne.

men han ene sier jo jeg trenger strømforyning på 700- 1200 watt.. :\ men tenker på å kjøre crossfire

 

Vist du skal kjøre crossfire er det overkill med 1200W!!

750 - 850 er mer enn nok :new_woot:

 

har 700 nå , er det nødvendig å kjøpe en ny med 50 watt mer? (viss jeg kjøper ny kjøper jeg 1000 watt da)

Lenke til kommentar

På pakken står det klart og tydelig til 4850: MINIMUM 450W Powersupply required!

Så jeg forholder meg til den, SASv2.

 

Skal gjerne bøye meg for grafen din dersom du mener den er mer rett en produsentens informasjon?

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
På pakken står det klart og tydelig til 4850: MINIMUM 450W Powersupply required!

Så jeg forholder meg til den, SASv2.

 

Skal gjerne bøye meg for grafen din dersom du mener den er mer rett en produsentens informasjon?

 

 

For det kan ikke hende at produsente legger GRUNDIG på for å sikre seg. Dessuten sa ikke jeg at man skulle ha mindre enn 450w, bare at systemet faktisk bruker mindre enn 450w.

 

Jeg anbefalte faktisk 750w ved xfire, men alt over er bortkastet med mindre du kjører quad xfire/sli eller 15 SASdisker

Lenke til kommentar

Hehe, ser vi diskuterer watt igjen her... En fyr i HD4***-tråden benchet med 2 stk HD4870X2 samt en overklokket Core2Quad, og det hele ble trukket av en Corsair 650W. Dette er selvsagt ikke å anbefale fordi man kjører PSUen opp mot max kontinuerlig, noe som gir kortere levetid. Men det sier allikevel litt om at størrelsen på PSUen ofte overdrives ganske sterkt. Det er i mange tilfeller langt viktigere at PSUen er av god kvalitet enn at max belastningen som står på den er så voldsomt høy.

Lenke til kommentar
Hehe, ser vi diskuterer watt igjen her... En fyr i HD4***-tråden benchet med 2 stk HD4870X2 samt en overklokket Core2Quad, og det hele ble trukket av en Corsair 650W. Dette er selvsagt ikke å anbefale fordi man kjører PSUen opp mot max kontinuerlig, noe som gir kortere levetid. Men det sier allikevel litt om at størrelsen på PSUen ofte overdrives ganske sterkt. Det er i mange tilfeller langt viktigere at PSUen er av god kvalitet enn at max belastningen som står på den er så voldsomt høy.

Jeg tror den corsairen har det rimelig bra, den vil nok leve mange år fremover ;)

 

Vi satt i 2005 og diskuterte hvorvidt en 350 watt kunne dra en P4 (som alle vet var veldig varm og strømslukende) fx5950 (som også var veldig varm og strømslukende), eller om man måtte opp på 400watt. Var egentlig p4'ene og 5950'ene så strømslukende, med sine store kjølere og temperaturer på over 100grader som en standard. P4 kom vel som værst med en tdp på 130 watt. Dvs mer enn nesten alle cpuer i dag. 5950 vet jeg ikke tdp på, men den kom med en helsikes kjøleribbe og to små vepser på, og likevel så ble de stekt pga varme. Og likevel klarte 350 watterne å forsyne dem med strøm.

 

Strømforbruket har faktisk ikke gått så mye opp, men jeg husker en 3*200watt strømforsyning på komkplett til flere tusen, som var helt syk. I dag hadde alle ledd av den.

 

EDIT: Varme=strømforbruk.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Greit, jeg gir meg. Forholder meg likevel til det det står på pakken jeg da. :)

Jeg har en ATI HD 4890 i min maskin, sammen med E6400, 4GB ram, 5 stk HDD og tre ekstra kabinettvifter. Dette kjører helt fint på en HIPER 530W strømforsyning. Om noen sitter med 700 watt skal det gå veldig fint å kjøre to stk 4890 i CF etter hva jeg har prøvd meg fram til selv. Trekker ca 85% av min strømforsyning målt gjennom multimeter før PSU.

 

Vil kanskje være forskjellige målemetoder fra forskjellige produsenter også som gir utslag i merkingen :)

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
4890 har et strømforbruk på 400W-450W i seg selv. To stk er vel rundt 650W i seg selv, deretter får du CPU, RAM, harddisk osv. osv.

 

Ærlig talt mann... Slutt å drikk diesel.

 

Og den fantastiske konklusjonen at hvis 1stk er 400-450w "i seg selv"

så er det jo logisk som smør at 2stk blir 650w... 2+2 er vel rundt 3 forsåvidt:P

 

Strømforsyninga di holder i massevis til 2 hd4890.

 

Masse ytelse for pengene etter testene å bedømme:)

Lenke til kommentar
haha, så da er det ikke noe gale med strømforsyninga då :p så då e d bare kjøra i 2x hd4890 i xfire + kankje någen ram då? :)

 

Kjør på, så kan du jo bruke litt penger på ett sett med 2gb ram.

 

Kjøp samme type som du har ifra før, regner med det er ddr2 6400 eller høyere.

 

Det blir ikke mye fps hopp i spillene (men det blir iallefall ikke noe mindre:)

Men loadinga blir ofte en god del kortere.

 

Ikke fall for fristelsen å kjøp ett nytt sett 4gb som f.eks kjører 200mhz høyere etc,

det er veldig lite å hente ytelsesmessig i forhold til det du må betale , det er jo spill pcn skal brukes til:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...