Gå til innhold

Nytt skjermkort til gaming pc.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop bestilt en stor skjerm, så jeg tenkte å kjøpe et nytt skjermkort, har et ganske bra nå, men lagger litt på f.eks wow osv (13-19 fps :S ) det kosta rundt 3000 da jeg kjøpte det, egentli ganske bra skjermkort, men litt utdatert kankje ;)

 

har sett på noen skjermkort her:

 

XFX

 

Gainward

 

Finn de kraftigste spille skjermkortene som er ! :D

 

maks 6000,-

 

Ps! Må være PCI Express 2.0 x16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NV Geforce 295, 285 og ATI Radeon 4870x2 er det beste som er på markedet pr i dag. Hvilken produsent det er spiller ikke så utrolig stor rolle. Noen har dog bedre service enn andre.

 

Husk at for å dra maks ut av et skjermkort bør resten av maskinen din inneha noe som holder følge med dette. Hvis ikke kan du i verste fall ende opp med like dårlig ytelse som før pga. flaskehalser.

Lenke til kommentar
NV Geforce 295, 285 og ATI Radeon 4870x2 er det beste som er på markedet pr i dag. Hvilken produsent det er spiller ikke så utrolig stor rolle. Noen har dog bedre service enn andre.

 

Husk at for å dra maks ut av et skjermkort bør resten av maskinen din inneha noe som holder følge med dette. Hvis ikke kan du i verste fall ende opp med like dårlig ytelse som før pga. flaskehalser.

Stemmer det han sier her. Om du har 1920 x 1080, og ikke mer enn 13 - 19 fps i WOW, så antar jeg at resten av PC'en ikke er spessielt kraftig. Så kanskje et HD4870/90 kort med 1GB minne på? Godt alternativ er GTX 260/275, men blir kanskje litt overkill med 275.
Lenke til kommentar

er det ikke et programm som viser allt inne i pcen eller må jeg ramse opp alt? :p

 

Pcen er ganske ny, kjøpte den i fjor, det aller nyeste på markede da, bygde den selv for 13 000,- 2gb ram, 3.16 GHz prosessor. 320 GB SATA2, veldig bra hovedkort osv. og som jeg sa , skjermkortet er ganske bra êgentli, 1gb ram på det,Geforce 9600 700mhz (ok jeg har egentlig ikke peiling på skjermkort :p sikkert dårlig det? ;P)

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Du har jo en god PC utover skjermkortet ditt, så har du penger så kjøper du et skjermkort som lommeboka di tåler. Bør ikke være vi som setter dine begrensninger.

 

Nvidia 295 koster skjorta, men du vil helt sikkert si at det var verdt det... Og så har du et kort for fremtiden også da (ihvertfall en god del måneder)...

Lenke til kommentar

Markus84: Med tanke på hva slags hovedkort du sitter på ville jeg gått for et Radeon HD4890. X48-chipsettet har nettopp den fordelen at det har full støtte for Crossfire. Så kan du putte i et ekstra kort senere ved behov og/eller når prisene har falt litt. Vil påstå at GTX295 blir bortkastet siden du må kjøre spill i høyre oppløsning enn det skjermen din klarer for at dette kortet virkelig skal få vist kreftene sine.

 

atriC: Hva slags skjerm har du da, siden du tror du har behov for 2 stk GTX295? Kjøp heller HD4890 eller GTX275/285 og bruk resten av pengene på noe annet gøy. Noe sier meg at den lille ekstra ytelsen du får med det dyreste alternativet ikke står i stil til prisen, og skrytefaktoren forsvinner altså raskt. Ellers satser jeg på at du er såpass oppegående at du har et hovedkort som støtter både SLI og CF... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...