Gå til innhold

Selvangivelse - kode 619 "Overskudd administrativ foprpleining"


Kaplan

Anbefalte innlegg

Jeg reiste mye i jobben i fjor, og bodde på hotell. Da skrev jeg diett, og fikk utbetalt penger for lunsj og middag de dager hvor jeg bodde borte fra hjemmet. Alle disse pengene er nå kommet inn som inntekt på selvangivelsen, under 2.1.4 - Overskudd administrativ forpleining - Kode 619. Jeg må derfor skatte av disse som normal inntekt. Det kan da ikke være rett? På denne siden står det:

Under denne kode innberettes kontantgodtgjørelse (bruspenger) ved administrativ forpleining som ikke overstiger satsene i statens reiseregulativ (særavtale). Antall døgn skal også oppgis.

 

Jeg tror dette må være feil - vet noen hvordan dette føres eller hvilke regler som gjelder her?

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Adm. forpl. er et beløp du får utbetalt når du er på reise og ikke reiser på diett (for eks er på kurs med overnatting og all mat med i prisen). Det er ikke mye, tror det er 20-30 kr pr dag, men dersom du får mer, skal trolig overskuddet skattes av. Dersom du reiser på diett, dvs har minst et måltid dekket av arbeidsgiver, har du ikke rett på adm. forpl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...