Pesimisten Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Jeg har en kamerat som har lyst å oppgadere den stasjonære pcen sin som hovedsaklig blir brukt til gaming. Budsjett rundt 10 000kr. Oppsettet idag består av følgende: Berkeley-GL8E Q6600 @ 2.4 GHz 3 GB PC2-5300 640 GB (2 x 320) SATA 2x DVD-ROM GeForce 8600GT 512 MB Kabinettet må i hvertfall byttes ut, ettersom det er altfor trangt til å jobbe med. Nytt hovedkort, grafikkort og lydkort skal inn og regner med at det også trengs ny strømforsyning. RAMen kunne kanskje vært grei å bytta ut den også, men får se om det skjer i denne etappen. PCen skal ikke bli for varm, men ikke bråke så altfor mye heller. Helst vifter og ikke vannkjøling. Spørsmålet er da som følger: Hva ville dere satsa på av deler? Tenkt oppsett: Antec Nine Hundred (Eventuelt med flere vifter) Nvidia GeForce GTX 295 MIST Modulær 1000W Asus Xonar DX/XD Hovedkort vet jeg ikke Endret 27. april 2009 av Pesimisten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Spør du meg så beholder han HK (btw, hvilket HK har han?) og CPU, og investerer i GTX285/295, Antec 900 og lydkort. Med det budsjettet er kanskje en SSD også et alternativ? HVilken PSU og hvilket HK har han nå? Lenke til kommentar
Pesimisten Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Nåværende hovedkort PCen var opprinnelig en HP pc, veit ikke hvor god kvalitet det er på det HKet og med tanke på fremdtidige opppdateringer. Nåværende PSU kommer jeg tilbake med mer info om. Tror det var 400w Endret 28. april 2009 av Pesimisten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå