Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av akustisk gitar!

No-Mad

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp til innkjøp av ny akustisk gitar. Akkurat nå har jeg en alt for gammel kassegitar, med nylonstrenger. Så jeg vil gjerne gå til innkjøp av en stålstrenger (synes de høres mye finere ut enn nylon), og siden det ikke er noen musikkbutikker i nærheten av hvor jeg bor, lurer jeg på å bestille på nettet. F.eks på gitarhuset.no

Jeg lurte da på hva jeg burde se etter når jeg kjøper gitar. Atm er jeg nybegynner :tease: , men vil ha en gitar som varer noen år. Kan noen evt. anbefale meg en gitar? (max ca. 3000 kr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min gitar ifjor, og var forholdsvis ny i gamet.. Jeg valgte merket Ayers. Men jeg dro til en gitar-forretning, og der spilte de på de ulike gitarene slik at jeg fikk hørt hvordan de låt. Av de 5-6 gitarene de viste, syntes jeg Ayers hadde mykest og varmest lyd. Det er også passelig avstand mellom strengene( er vel egentlig slik at nybegynnere bruker stor avstand, mens viderekomne bruker liten avstand.. jeg syntes midt-imellom funket greit).

Jeg ville dratt til et gitar-butikk i stedet for å kjøpe på nett hvis jeg var deg! Du kan jo gjøre som meg, å kombinere det med en gang du drar til nærmeste by.. Går jo forholdsvis greit å drasse på en gitarkasse for en dag da ;)

Lykke til! :p

Forresten, glemte prisen.. Den lå på ca 4000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...