Daft Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei! Jeg gikk nylig over til bredbånd fra Canal Digital og har hatt noen små problemer når det gjelder router. Det har seg slik at linja fungerer helt fint når jeg drar nettverks-kabelen rett fra modemet til datamaskinen, men når jeg prøver å kjøre linja fra modemet, via en router og til datamaskinen(e) detter linja stadig vekk ut. Har prøvd å reset'e både modem og router og alt ser ut til å fungere som normalt. Alle lamper lyser osv, men linja forsvinner. Har prøvd med 2 forskjellige routere(en D-Link og en SMC) og fått nøyaktig samme resultat. Begge routerne er oppdatert med nyeste firmware. Noen ideer her? Antar at det bare dreier seg om noe feil settings et eller annet sted, men jeg har vanskelig for å se hva og hvor. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har du satt opp "internt" DHCP Scope på de forskjellige routerne du har prøvd? Problemet med Canal Digital er som regel at du får kun 2-3 eksterne IP adresser. DVS: 1 til Canal Digital modem, 1 til din evt router + 1 maskin. = Neste maskin kommer ikke på, evt så detter hele linja ned til du evt resetter modemet. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hm, dette var nytt for meg. Har du muligheten til å forklare litt mer om hvordan man går fram for å ordne det? Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Enkleste måten er som regel bare å sette routeren til default setup og koble den til Canal Digital Modemet. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Canal digital leverer ikke routere men modem, Plugger du kabelen fra modemet til canal digital inn i lan porten elle Wan porten? Du skal da altså plugge den i wan porten. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Kabelen er plugget i WAN-porten. Har forsøkt å sette routeren til default setup nå, gir tilbakemelding om hvordan det går når det har fått kjørt litt. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du merker det med en gang ved å se at du får typisk 10.0.0.X / 192.168.0.X / 192.168.100.X IP addresse Lenke til kommentar
Daft Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Det så ikke ut til å gå så bra. Internett-tilgangen forsvant etter ca. en halvtime-time. Det er merkelig nok bare selve internett-tilgangen som forsvinner. Tilkoblingen forblir oppe. Alle lamper lyser på modemet osv. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har du tatt en telefon til Canal Digital og snakket med dem om problemet? Lenke til kommentar
Daft Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Har hatt en kort samtale med Canal Digital ja, men kundeservicen der er jo berømt i negativ forstand. Ettersom linja jo faktisk virker, og routeren ikke er levert av dem så ville/kunne ikke hun tyggegummi-dama i telefonen gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kommer internett tilbake dersom du slår av og på routeren? Kjører du torrent eller annen heftig trafikk? Lenke til kommentar
Daft Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Er usikker på nøyaktig hva jeg må gjøre for å få igjen nettet etter at det forsvinner. Å slå av og på modem, router eller datamaskinen har ikke sett ut til å virke, derfor har det blitt til at jeg har dratt kabelen rett fra modemet til datamaskinen og på den måten fått det til å komme tilbake igjen. Kjører ikke noe torrent eller annet heftig. Linja brukes utelukkende til surfing og spilling. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Burde ikke falle ut da nei. Har sett noen andre poster hvor man satte opp noen ipadresser fast i router, men dette skal jo egentlig ikke være nødvendig. Finner selvsagt ikke disse postene igjen når jeg søker på forumet nå Ved neste feil, så prøv å logg deg inn på routeren din. og se om den har ipadresse på WAN(internett fra modem). Dette vil fortelle om du har mistet forbindelsen med GET eller om problemet er mere lokalt. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Begynner å mistenke Canal Digital for å være problemet her. Nå har nettet begynt å falle ut selv uten at kabelen går via routeren. Tok en ny telefon til dem og fikk som ventet høre at alt var i orden med linja og at feilen ikke kunne være fra dems side. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Kan dem ikke hjelpe deg med å sette opp en helt vanlig router på innsiden? Når du først er i kontakt med dem så få dem til å gå inn på modemet ditt og sjekke at alt er riktig, ikke bare at linja fungerer. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Vel, nei. Så langt har de ikke engang giddet å ta turen hit for å se på det, ettersom om alt ser ut til å være i orden med linja fra deres side, og modemet faktisk virket i starten når de var her og installerte det. Begynner å gå temmelig tom for ting å gjøre her nå, annet enn å skifte tilbake til min gamle ISP. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Du får sjekke antennekabel. Kunne helt sikkert vært en ide å bytte modem også. Endret 1. mai 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det høres ut som vi har det samme problemet. Canal Digital på Bjølsen i Oslo. Av og til så bare kutter linja ut. Skal skrive mer senere, måtte få tråden i mine innlegg. Lenke til kommentar
tistel Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei Daft eller AvieN; Har dere fått løst problemet? Hva var evt. løsningen? Jeg har samme problem og er i ferd med å bli gal.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå