Gå til innhold

9800gx2 ekstrem temperatur

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 9800gx2 som jeg har hatt i et par måneder nå, og temperaturen på den er ganske høy, fra 99 - 112 grader, når den går over 112 så mister jeg bilde på skjermen, så jeg må restarte pcen, jeg har satt fan speed på 100 og til og med underklokka kortet (+ satt 2x 120mm vifter ved siden av kortet, men det hjelper rett og slett ikke.. lurer på om det finnes noe løsning på dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til å begynne med så er det kortet veldig varmt uansett hva du gjør med det, mindre du kjøler det med noe annet enn vanlig luftkjøling.

Siden det ikke hjelper uansett hva du gjør, så vil jeg anbefale deg å ta deg litt tid, sette på en kaffekopp og begynne å skru kjøleløsningen fra hverandre, det er sikkert mye støv der og det igjen resulterer til at kortet ikke bli avkjølt, noe du kan prøve på å gjøre samtidig er å legge på et nytt tynt lag med kjølepasta, da det gamle sikkert er "brukt opp", også brukt opp er det ikke, men det blir stivt ofte etter at det har vært brukt en stund ogderfor umulig å bruke igjen på nytt på en ny kjøleflate.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei, jeg har en 9800gx2 som jeg har hatt i et par måneder nå, og temperaturen på den er ganske høy, fra 99 - 112 grader, når den går over 112 så mister jeg bilde på skjermen, så jeg må restarte pcen, jeg har satt fan speed på 100 og til og med underklokka kortet (+ satt 2x 120mm vifter ved siden av kortet, men det hjelper rett og slett ikke.. lurer på om det finnes noe løsning på dette...

Du må blåse ut alt støvet som har samlet seg i kortet. Det må jeg gjøre ca hvert 4 måned på mitt nvidia kort ellers henger spill seg opp. Det er nok problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...