tarald91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei Jeg har tatt all min kjøreopplæring her i Oslo hvor jeg bor. Da jeg var litt sent ute med å ta teorien, ville jeg ikke få oppkjøringstime her i Oslo før sommerefeiren, noe jeg svært gjerne ville ha. Derfor så jeg at nærmeste stedet det var ledig rask, var lillehammer. Har derfor bestilt praktisk prøve der om 2 uker. Prisen ble faktisk bare 100 kr dyrere i lillehammer, og det er inkludert togturen opp og ned. Men det jeg egentlig ønsker med dette innleget er noen tips/triks fra folk som har kjørt opp på lillehammer, eller noen som har gjort det samme som meg og kjørt opp et annet sted i norge. Jeg er ikke kjent i Lillehammer, men tenker å ta en dagstur opp og kjøre litt helgen før. Noe spesielt jeg bør gjøre, eller andre tips? På forhånd takk for alle svar - Tarald Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 har du kontaktet en kjøre skole der? hør med de først Lenke til kommentar
tarald91 Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Har kontakt med kjøreskole, og alt er i orden slikt. Trenger bare et par tips til kjøring etc.! Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Bakkestart. Ikke følg etter andre i rundkjøringer (svært få kjører riktig her). Det er få enveiskjøringer her, samtlige er godt kamuflert og befinner seg i bykjernen, bla en hvor enveiskjøringen starter halvveis opp bakken. Endret 28. april 2009 av TechTiger Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Dette tipset er sikkert like aktuelt over hele landet, men ta det rolig. Bruk tiden godt og observer skilt i god tid. En oppvarmingstime med kjørelærer rett før oppkjøring skader heller ikke. Jeg vil påstå Lillehammer trafikkmessig er en rimelig oversiktlig by. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Sist gang jeg kjørte i Lillehammer var det snabla mange bakker. Bakkestart er altså en ting man bør kunne godt. ;-) Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er få enveiskjøringer her, samtlige er godt kamuflert og befinner seg i bykjernen, bla en hvor enveiskjøringen starter halvveis opp bakken. QFT Men bortsett fra det, er Lillehammer en helt grei by å kjøre i, så om du takler trafikkbildet i Oslo bør det gå helt fint. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Som flere har nevnt bakkestart. Ellers beveger trafikken seg rimelig sakte, og veiene er stort sett oversiktelige. Vær observant på hvorvidt du befinner deg på en forkjørsvei eller ikke, og så er det noen steder det er "unormalt" lav fartsgrense, dette må du være obs på. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 er en del 30 og 40 soner her.. også er det en del kjeie utkjøringer i noen byggefelt som kan være litt leie å se bak noen busker så pass på for disse.. Lenke til kommentar
tarald91 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Hadde oppkjøring i dag, og det gikk veldig bra Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå