sindrle Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hei, fant en side på nettet der jeg fant mye bra og billig skateboard og klær. jeg er keen på og kjøpe meg det men er usikker på tollen... siden når du skal frakte det over grensa så er det toll, og den siden jeg skal bestile fra er fra usa så jeg er ikke sikker på toll prisen:/ er det noen som har bestilt fra usa før på nettett? og hvor dyrt er det i tollen, fordi vil ikke få sjokk og få en regning på 2000 kroner for bare tollen. det jeg har tenkt og kjøpe: 2 gensere 1 skateboard =150 dollar sånn at vis dere vet sånn sirka tollen på det. er er linken til siden vis noen har bestil der i fra eller hørt om noen andre der ifra. http://www.goskateorgohome.com/products.as...n=15&page=1 hadde vært fint med et raks svar, skate sesongen er igang. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hei, fant en side på nettet der jeg fant mye bra og billig skateboard og klær. jeg er keen på og kjøpe meg det men er usikker på tollen... siden når du skal frakte det over grensa så er det toll, og den siden jeg skal bestile fra er fra usa så jeg er ikke sikker på toll prisen:/ er det noen som har bestilt fra usa før på nettett? og hvor dyrt er det i tollen, fordi vil ikke få sjokk og få en regning på 2000 kroner for bare tollen. det jeg har tenkt og kjøpe: 2 gensere 1 skateboard =150 dollar sånn at vis dere vet sånn sirka tollen på det. er er linken til siden vis noen har bestil der i fra eller hørt om noen andre der ifra. http://www.goskateorgohome.com/products.as...n=15&page=1 hadde vært fint med et raks svar, skate sesongen er igang. Må vel betale momsavgift på 24% på alt som koster over 200kr, husker ikke om det var moms eller tollavgift men mener det ligger på 20% av verdien på varene. Lenke til kommentar
sindrle Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 hei, fant en side på nettet der jeg fant mye bra og billig skateboard og klær. jeg er keen på og kjøpe meg det men er usikker på tollen... siden når du skal frakte det over grensa så er det toll, og den siden jeg skal bestile fra er fra usa så jeg er ikke sikker på toll prisen:/ er det noen som har bestilt fra usa før på nettett? og hvor dyrt er det i tollen, fordi vil ikke få sjokk og få en regning på 2000 kroner for bare tollen. det jeg har tenkt og kjøpe: 2 gensere 1 skateboard =150 dollar sånn at vis dere vet sånn sirka tollen på det. er er linken til siden vis noen har bestil der i fra eller hørt om noen andre der ifra. http://www.goskateorgohome.com/products.as...n=15&page=1 hadde vært fint med et raks svar, skate sesongen er igang. Må vel betale momsavgift på 24% på alt som koster over 200kr, husker ikke om det var moms eller tollavgift men mener det ligger på 20% av verdien på varene. ok takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det er 25% moms på både skateboardet og klærne, men klær har i tillegg ca 10% toll. Det skal ikke betales toll for brettet. Til slutt er det en fortollingsavgift på en hundrelapp eller to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) 25% moms, 10.7% toll på klær og ca. 100,- i gebyr for tollbehandlingen. edit: damn Endret 27. april 2009 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hei, fant en side på nettet der jeg fant mye bra og billig skateboard og klær. jeg er keen på og kjøpe meg det men er usikker på tollen... siden når du skal frakte det over grensa så er det toll, og den siden jeg skal bestile fra er fra usa så jeg er ikke sikker på toll prisen:/ er det noen som har bestilt fra usa før på nettett? og hvor dyrt er det i tollen, fordi vil ikke få sjokk og få en regning på 2000 kroner for bare tollen. det jeg har tenkt og kjøpe: 2 gensere 1 skateboard =150 dollar sånn at vis dere vet sånn sirka tollen på det. er er linken til siden vis noen har bestil der i fra eller hørt om noen andre der ifra. http://www.goskateorgohome.com/products.as...n=15&page=1 hadde vært fint med et raks svar, skate sesongen er igang. Må vel betale momsavgift på 24% på alt som koster over 200kr, husker ikke om det var moms eller tollavgift men mener det ligger på 20% av verdien på varene. ok takk Er ikke helt sikker på taktstene altså, men det kan du sikkert søke deg frem til på forumet. Man kan få firmaet til å sende pakken med en verdi på under 200kr også, men siden det er ett brett og ett par gensere så blir pakken såpass stor at de kommer til å sjekke pakka, og da får du regninga uansett. Lenke til kommentar
sindrle Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) okei takk. så det blir en del for og kjøpe fra utlandet. men er jo så utrolig dyrt i norge... så trur man sparer på det uansett(spørs jo hvor mye man handler) du vet ikke om noen nice skateboard nettbutikk(norge)? som er billig og bra? Endret 27. april 2009 av sindrle Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 okei takk. så det blir en del for og kjøpe fra utlandet. men er jo så utrolig dyrt i norge... så trur man sparer på det uansett(spørs jo hvor mye man handler) du vet ikke om noen nice skateboard nettbutikk(norge)? som er billig og bra? Hvor bor du hen? Lageret som levere varer til 50-50.no og andre norske butikekr ligger på nesodden, av og til har de lagersalg og da er det bra priser og mye utvalg, hvertfall på plater. Skjorter til 99-199kr, kjøpte meg 3 indy bukser for 300 en gang, pluss at de stort sett har mye fete klær Lenke til kommentar
sindrle Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 okei takk. så det blir en del for og kjøpe fra utlandet. men er jo så utrolig dyrt i norge... så trur man sparer på det uansett(spørs jo hvor mye man handler) du vet ikke om noen nice skateboard nettbutikk(norge)? som er billig og bra? Hvor bor du hen? Lageret som levere varer til 50-50.no og andre norske butikekr ligger på nesodden, av og til har de lagersalg og da er det bra priser og mye utvalg, hvertfall på plater. Skjorter til 99-199kr, kjøpte meg 3 indy bukser for 300 en gang, pluss at de stort sett har mye fete klær bor i son. (15 min fra moss) åja nice;) takk for tipset:) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) okei takk. så det blir en del for og kjøpe fra utlandet. men er jo så utrolig dyrt i norge... så trur man sparer på det uansett(spørs jo hvor mye man handler) du vet ikke om noen nice skateboard nettbutikk(norge)? som er billig og bra? Hvor bor du hen? Lageret som levere varer til 50-50.no og andre norske butikekr ligger på nesodden, av og til har de lagersalg og da er det bra priser og mye utvalg, hvertfall på plater. Skjorter til 99-199kr, kjøpte meg 3 indy bukser for 300 en gang, pluss at de stort sett har mye fete klær bor i son. (15 min fra moss) åja nice;) takk for tipset:) Sjappa heter bernhard sports, er egentlig ett lager. Når du kjører mot nesodden kommer du etterhvert til en kiwi på venstre side. Ta inn til venstre i den rundkjøringa og kjør til høyre og forbi kiwi, så ligger den 50m lenger bort. Vanskelig å finne hvis du ikke vet hvor det er. Gå inn på hjemmesida dems og send mail om å bli registrert slik at du kan få mail når de har lagersalg osv:) Endret 27. april 2009 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Mener å tro at det ikke er noe toll på skateboard i norge, enda... Endret 27. april 2009 av Ninja'n Lenke til kommentar
Reow Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 jeg bestilte ett brett som kosta 64 dollar fra usa, totalt kom det på over 800 i norge.. Lenke til kommentar
frds Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen som vet hvordan det blir med toll/ frakt fra skatewarehouse? Tanken er at jeg skal kjøpe inn 15-20 plater til en skateklubb. Tenker også da som vi er klubb.. er det slik at vi betaler like mye mva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå