Gjest 7B3D20 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hei jeg er så lei av av åssen livet mitt er for tiden at jeg ærlig talt ikke vet hva jeg skal gjøre!! Jeg har ikke så stort sosialt nettverk og klarer ikke å bli kjent med jenter(jeg som skrev tråden " deprimert, får ikke dame"). Men dette er vell egentlig bare toppen av "isfjellet".Jeg føler bare ikke at passer inn i dette samfundet....bare tanken på å etablere seg å dra på samme jobb dag ut og inn gjør meg nesten deprimert!!! Jeg studerer biologi, men har lissom verken lyst til å studere eller å finne meg en jobb; det gjør det jo heller ikke lettere med tanken på at det er meget vanskelig å finne seg jobb innen dette feltet(kan egentlig ikke tenke meg å jobbe med noe annet en dyr og natur)!!! Så det jeg prøver å si, er at jeg har NULL HÅP for fremitden min; finner det umulig å få seg dame,liten sjanse til å finne jobb innen det feltet jeg er interessert i!(klarer jo ikke engang å finne meg en deltids jobb for tiden) Det er egentlig kun EN ting som holder meg opp for tiden, og det er tanken på å reise utenlands og ta bilder!! Jeg elsker å reise og ta natur og dyre bilder......bare tanken på dette gjør nesten alt annet ubetydelig for meg!!!!!! På grunn av alt dette så har jeg nesten vurdert å avslutte studiet og bare finne en enkel jobb slik at jeg kan spare opp masse penger for å reise!!! Men på en annne side, så er det kanskje litt dumt, siden jeg i en alder av 26 år har begynt på en biologi bachler, etter att jeg brukte 2 år på å ta opp allmen fag for å få studie kompetanse(noe som betyr at jeg allerede har 200 000 i studie lånn etter kun 1.5 år på universitetet) Jeg har også faktisk vurdert å ta forbruker lån bare får å kunne reise i noen mnd og deretter bare gi faen i hva slags økonomiske problemer jeg kan ende oppi senere! Men en av faktorene som stanser meg fra å gjøre et slikt "desperat" tiltak er familie og med tanken på at det faktisk kanskje er store håp for fremtiden, selv om at ser helt sort ut nå!? Uansett, kanskje noen kan komme med noen råd her inn og eventuelt hvor det kan være lett å finne seg en rask jobb!!! (hørt at det er relativt lett å få seg en jobb på gardemoen!?).Er nemlig ikke umulig at jeg tar den litt usikre veien og bestemmer meg for å reise vekk for en god stund!!Man må jo prøve å gjør det meste ut av livet og gjør det man virkelig liker!!!? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Do IT! Driver nesten med det samme selv. Bare at jeg gjør studier sånn halveis i tillegg til sparingen. La fremtidsdeg ta seg av problemene. Og lev livet. En annen ting er at kanskje en tur rundt om kring er løsningen på problemet også. Man får mye erfaring på sånne turer. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Man må jo prøve å gjør det meste ut av livet og gjør det man virkelig liker!!!? Hva er problemet ? Du svarer deg selv jo, mann Jeg også har 230.000,- i studielån pga yrkesskifte (fra kokk til kjøttskjærer), kommer nok til å ha det på tankene i mange år framover, men det må ikke styre deg fra det du har lyst til og gjøre Forbrukslån er kanskje ikke det helt smarteste å ta opp, med tanke på renta, men søk på f.eks 20-30 jobber du finner interressante på Finn.no/jobb og søk og søk og søk, så får du nok napp til slutt. Må huske det er litt dårlige tider for ansettelser nå da, med media som blåser opp alt faanskap om dårlig økonomi og greier, men en eller annen jobb må du da få, om du er arbeidsvillig Hva med sånn togtur nedover europa ? Ta med kameraet og det mest nødvendigste og lev på "loffen" i europa, må være helt herlig Da kan du jobbe forskjellige plasser for å sove/spise der, og tjene litt gryn også reise videre når du blir lei. Bare et eksempel Ellers så ønsker jeg deg lykke til, og håper du finner noe du liker. Ordner seg til slutt for alle, men ikke bestandig det skjer når man aller helst skulle ønske det Lenke til kommentar
thebull Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Neinei! hvis du tar opp forbruker lån og drar og bruker opp alt på tull er det dummest du kan gjøre! Hva vil skje når du kommer tilbake med kjempe gjeld og null utdannelse? Hør her; fullfør utdannelsen du har begynt på, og etter du er ferdig med den kan du begynne å studere et eller annet som er bra for folk som interesserer seg for å ta bilder. Og når du har etablert deg DA! kan du begynne å tenke på å ta noen månder med fri å gjøre akkurat hva du vil. Stol på meg gjør du dette kommer du til å være glad i fremtiden. Hvis du følger ditt eget råd kommer livet ditt til å bli et helvete om noen år :S tro meg. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Siden du allererde har lån og er godt i gang med utdannelsen, bør du fortsette og fullføre denne. Si du stikker av nå, da kommer du tilbake med studie og forbrukslån og motivasjonen for å fullføre kan være totalt fraværende. Da sitter du igjen med masse gjeld og ingen utdannelse. Kanskje må du ta en drittjobb du blir værende lenge i for å nedbetale disse lånene også. Da vil livet være enda tungere enn det er nå, og i tillegg har du masse gjeld. Lenke til kommentar
Gjest Guest_danny_* Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 takk for svar, men jeg er nok smart nok til å ikke ta forbruker lån....er bare en tanke som har streifet meg innimellom!! MEN jeg vurderer seriøst å finne meg en enkel jobb og tjene opp masse penger, slik at jeg kan reise en lengere periode! Så det står derfor mellom å fullføre en bachler i biologi(som gir meg egentlig liten kompetanse på en meget trangt arbeids marked) eller å bare gi faen i studiet og begynne å jobbe og deretter reise!!??? Jeg sliter litt med studiet, siden det er et par matte fag som jeg nesten ser på som en umulig oppgave å komme igjennom, hjelper ikke så mye på motivasjonen det!!! Jeg er også lei av å leve kolektivt og leve på relativt lite penger hver mnd....hadde vært lettere hvis jeg hadde hatt muligheten til å reise i studie perioden, men blir vanskelig pgr av mangel på penger og obligatorisk lab!!! Men på en annen side, så er det jeg greit å fullføre det jeg har startet og en bachler i biologi vill jo hjelpe meg å skaffe jobb, selv om det ikke er innen feltet!!(litt kjedelig med 200 000 i lån uten noe nytte lissom) SVARTE, jeg har seriøst ikke peil på hvilket valg jeg skal gjøre......noen som vet om noen steder det er lett å skaffe seg jobb??(på østlandet eller eventuelt trondheim) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvor lenge har du igjen av studiet forresten? Lenke til kommentar
Gjest Guest_danny_* Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har minst 2 år igjen, men ikke umulig jeg må bruke et halv år ekstra hvis det skal være håp om at jeg kommer igjennom den matta Er veldig lei av å leve på lite penger og ikke har muligheten til å reise.Jeg har nemlig levd på studie lån i over 3 år, siden jeg brukte 2 år på å ta opp fag før jeg begynte på studiet!!! Føler at jeg er lei av alt....som sagt, kun en tanke som gjør meg glad, REISE OG TA BILDER. Passer perfekt med min store interesse for dyr og natur Liker å se på meg selv litt som han avdøde Steve Irwin(R.I.P)...kjente meg selv igjen i han gitt!!! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har minst 2 år igjen, men ikke umulig jeg må bruke et halv år ekstra hvis det skal være håp om at jeg kommer igjennom den matta Er veldig lei av å leve på lite penger og ikke har muligheten til å reise.Jeg har nemlig levd på studie lån i over 3 år, siden jeg brukte 2 år på å ta opp fag før jeg begynte på studiet!!! Føler at jeg er lei av alt....som sagt, kun en tanke som gjør meg glad, REISE OG TA BILDER. Passer perfekt med min store interesse for dyr og natur Liker å se på meg selv litt som han avdøde Steve Irwin(R.I.P)...kjente meg selv igjen i han gitt!!! Du kan jo sette deg som mål å få en jobbe og spare opp masse penger slik at du kan ta en lang sommerferie neste år. Da kommer du deg vekk fra mas og fjas, samtidig som du kan utforsket de tingene du har lyst til. Da må du jo holde ut studiene ett år da, men hvis du er så interresert som du sier er jo det motivasjon som pokker`n. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tror du vil angre om noen år hvis du dropper ut og ikke starter på noe annet. Høyere utdanning er kjekt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_danny_* Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tror du vil angre om noen år hvis du dropper ut og ikke starter på noe annet. Høyere utdanning er kjekt. Ja, er egentlig det, så det mest fornuftige jeg kan gjøre er vell kanskje å prøve å jobbe litt ekstra ved sidna studiet og eventuelt reise litt når muligheten byr seg!(er vell egentlig det jeg har gjort de siste 3 årene). Men tingen er at jeg vill reise MER, jeg vill ha muligheten til å reise for en lengere periode...ikke kun 1-2 uker:-/ Hvis miraklet hadde skjedd at jeg fikk meg en dame, så tror jeg også det hadde vært en liten innsprøytning med motivasjon og glede.Da hadde jeg nok ikke hatt slike "desperate" tanker som å gi faen i alt og bare reise! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Finnes ikke enkle jobber du tjener masse penger på. Men det finnes måter å la være å bruke penger på. Og, om du skorer bra på biologien så finnes det nok av fett betalte jobber som sender deg verden rundt. Vær målbevisst og langsiktig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Fullfør utdannelsen og skaff deg en deltidsjobb! Selv har jeg jobbet på en dagligvarebutikk siden jeg var 14, har hittil i år på 4 lønninger tjent 82 000 brutto, dette er ved siden av skole. Så er absolutt ikke umulig å tjene penger nok til både å leve og spare opp til en lengre ferie. Finnes ikke enkle jobber du tjener masse penger på. Men det finnes måter å la være å bruke penger på. Og, om du skorer bra på biologien så finnes det nok av fett betalte jobber som sender deg verden rundt. Vær målbevisst og langsiktig. Er en del ganske enkle jobber hvor man tjener ganske greit, blant annet nattejobber ol, men disse er veldig kjedelig og man mister sitt sosiale liv. Endret 29. april 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Som mange andre sier her, ta å fullfør studiet ditt, dummeste er droppe ut, og være arbeidsløs, du har ikke akkuratt så mye jobberfaring heller høres det ut som? Men ihvertfall hvem har ikke lyst til å spare masse penger og bare reise rundt og nyte livet, jeg har ihvertfall kjempelyst, men jeg kan ikke fordi jeg har andre prioriteringer i livet, vil heller jobbe og studere nå, slik at jeg kan ha det "bedre" i framtiden,.skaff deg en deltidsjobb, jobb ved siden av studiene, www.deltidsjobb.no www.finn.no www.zett.no Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg tror det største problemet ditt er instillingen, dropp negativiteten og begynn å, umm, "pwn at life"! Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre, og uansett hva du velger, bør du velge noe som ikke ødelegger fremtida totalt. Det er ikke mye som skal til for å greie å sosialisere seg litt, sett deg mål, arbeid mot dem! Gå ut på hverdager og helgene, snakk med totalt fremmede, om det bare er tull og vas, så får du ihvertfall sosialisert deg. Prøv å ta en joggetur hver morgen, se positivt på livet! Jeg er bare helt nøtt til å quote en av de beste postene ever, den er på engelsk, litt dårlig engelsk til og med, men den er genial! ;D Skrevet av Ian på ipower.ning.com Greetings, fellow pwners of life! My main man Dean asked me to make a thread on starting a disciplined lifestyle since a lot of you guys are interested in that and because we have always been kinda the discipline-nazis of the team. And you know, when my main man Dean asks for backup, I go through fire for that mo’focka. That’s how we do. In my experience, the best way to slap yourself out of the drudgery of everyday procrastination is with the earth-shattering impact of a sledgehammer. You have to be your own personal hard ass drill sergeant so to speak and kick start your new lifestyle with a BANG! None of this easing it in approach or pussyfooting around what it comes down to. How do you go into the ocean? You don’t tippy-toe that shit, you just JUMP IN! Ok let’s get to it! First thing you do is you schedule a whole day that you’re going to dedicate to kickstarting your transformation into awesomeness! You meticulously plan it hour by hour beforehand and you COMMIT TO IT! You will go through this day step by step LIKE YOUR LIFE DEPENDED ON IT! For those of you who aren’t used to doing stuff like this, this will be some real hardcore shii, SO BRACE YOURSELF AND JUMP IN! • The Get-out-of-bed PowerJump! The moment you gain enough consciousness to realize that you should get up, JUMP OUT OF BED LIKE A MANIAC AND RELEASE YOU INNER ENERGY LIKE A HURRICANE! Jump around, improvise over-the-top karate moves, stand bare-chested in front of the mirror and yell FREEDOM!! Like Braveheart… Whatever it takes to kick your mind into overdrive! Whatever does it for you guys! This is very similar to my homie SubTea’s awesome Power Move (ask him), or my main man Dean’s Kamehameha (don’t ask). If you do this correctly it’ll wake you the fuck up like a bucket of freezing water straight in the face. From this moment on, IT’S ON BITCHEZ! This day will be GLORIOUS! IT IS WRITTEN IN STONE! You will not waste a second of this day! It is going to be one crazy continuous ride of mind-blowing pwnage! What are you standing there for?! That’s a wasted second! GO! GO! GO! • Hydrate! You storm into the kitchen like a whirlwind to gulp down two big glasses of water! It’s ok if your mom looks at you like you’re a lunatic. You’re going to do some serious sweating so DRINK UP YA’LL! FASTER! TIME IS TICKING GO! GO! GO! • The Jog of Exhilaration! You rush out the door and start running like it’s the most mindblowing thing you’re ever done! If you have an mp3-player, play the most uplifting positive happy music you own. Sing along with it if you like! Who give a shit what people think! (Contact me or Dean for more info on healthy training schedule.) • Hydrate! Storm back into the kitchen to compensate your loss of water with another two glasses of water! Your mom should be used to it by now! • The Contrast Shower of Glory! You charge into the bathroom for some epic hydrotherapy! You wash with warm water, then BOOM you switch to 100% COLD! KEEP STANDING THERE! BEAR IT! JUST A FEW SECONDS LONGER! Ok back to warm. Increase the temperature. Get fully warmed-up again. Then again BOOM you go to 100% COLD! STAY WITH IT! KEEP WITHSTANDING IT! OK DONE! You have now ascended to the level of UBERPWNER! (Warning: Don’t aim cold water directly on your head or take cold showers when you’re ill or have your period. Contact me or Dean for more details.) • The Breakfast of Champions! No not Frosties! Champions don’t eat unhealthy crap! They eat THE FOOD OF THE GODS! Natural yogurt, fresh fruit, fresh raw nuts and seeds, raw veggies, whole grain bread! THIS IS WHAT PWNERS EAT! (Contact me or Dean for more info on an optimally healthy diet.) • Affirmations of Awesomeness! Pwn your way back to your room where you open your affirmations document and hammer in those personal statements of empowerment! What? You don’t have affirmations yet!? GET YOUR ASS TO DEAN’S EXCELLENT AFFIRMATIONS THREAD PRONTO! • Meditation of Greatness! Sit down, close your eyes, let go of your mind and be in the moment! Forget the concepts of past and future, distance yourself from memories and future projections, and your mind will become quiet and sharp as a razor! Bruce lee ain’t got shit on you mo’focka! (Contact me or Reese for more info on effective meditation.) • Social Barrier Breaking of Hardcoreness! This is where it gets REALLY INTENSE people!! Today you are going to attain SOCIAL FREEDOM! TODAY YOU ARE GOING TO FACE YOUR WORST FEARS! You push yourself out the door and get your ass to the most populated spot in the neighborhood. There you will approach RANDOM PEOPLE and start conversations with them out of the blue! Adjust this one to your own level of self-confidence. Many of you will feel anxious simply saying ‘hi’ to someone, while a few experienced among you will have to do things like interrupting a seated group engaged in conversation and joining their table in order to break your barriers. Whatever level you’re at, PUSH FORWARD AND GET YOURSELF TO TRY THINGS THAT SCARE THE SHIT OUT OF YOU! For most guys this will involve talking to intimidatingly attractive women. SOCIAL BARRIER BREAKING IS THE ULTIMATE TOOL TO EXPAND YOUR COMFORT ZONE AND BOOST UP YOUR WILLPOWER, SELF-CONFIDENCE, EMOTIONAL STRENGTH AND SOCIAL SKILLS TO UNSEEN HEIGHTS! (Contact me, Dean or Reese for more info on achieving social freedom.) Woah! That was intense! You still standing? If you’ve made it this far, hats off to you guys! This day probably had more WIN in it than most other days of your life. You can legitimately feel like the coolest mofo on the planet right now! Wouldn’t it be great if every day of your life was this meaningful and fulfilling? You have just tasted a teaspoon of awesomeness! But how do you make a consistent lifestyle out of this stuff and keep building up your health, skills, willpower and character over a long period of time? That’s going to require some serious commitment and dedication, but it can be done! What you’re going to need is a solid gameplan that involves consistently planning your weeks in advance, setting clear goals, tracking your progress and gradually raising the bar. It will be hard work but the rewards will be more than worth it. TO GET TO THE TOP OF THE MOUNTAIN YOU’VE GOT TO CLIMB DIRT! SO GO AHEAD AND CLIMB THROUGH! CONCEIVE, BELIEVE AND ACHIEVE MO’FOCKA’S!! The Organizer that I made has helped me tremendously in building the lifestyle I want. To anyone taking this stuff seriously I recommend using it consistently. Click on the attachment below and go to The Organizer self-development tool thread to learn how to use it. Endret 29. april 2009 av eKreativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå