unwill Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvordan skal man fjerne støv som har samlet opp inne i maskinen? Kan man bruke hårføner eller kanskje støvsuger? Andre forslag ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg bruker støvsuger, funker fett det. Noen snakker om å bruke luft komprimert på boks å greie, det blir for pysete for meg :wink: Men pass bare på at den er av selvgølgelig.(bombe) Lenke til kommentar
salomo Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det beste er vel å bruke trykkluft. Har du en luftkompressor så er det greit. det finnes sikkert trykkluft på boks også. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Axe - don`t use it if you don`t mean it... Seriøst: Jeg bruker støvsuger. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg pleier å blåse alt hva lungene klarer.... hjelper ikke stort så dere bør kanskje ikke høre på meg Gir opp da jeg ser støvet kommer ut i rommet. Er det inni PCen slipper jeg ihvertfall maset til mor mi Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Trykkluft er tingen! Ta maskina med deg til nærmeste bensinstasjon, der er det trykkluft i massevis. Rune. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg bruker støvsuger, funker fett det. Noen snakker om å bruke luft komprimert på boks å greie, det blir for pysete for meg :wink: Men pass bare på at den er av selvgølgelig.(bombe) Støvsuger er liten vits i å bruke... Den tar bare det øverste løse laget. Trykkluft derimot, kommer til overalt og lager vei i vellinga. Bruk gjerne støvsuger i kombinasjon med trykkluft, så slipper du at alt støvet flyr rundt i stua. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Men OBS: Ikke blås direkte inn i viftene uten å "låse" de, så de ikke roterer. De fungere nemlig som generatorer når man snurrer dem. Kan hende HK'et ikke er så glad i det... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 prøv støvkluten du del pcen opp og tørk hver av dem for seg jeg gjør det hver helg jeg Lenke til kommentar
unwill Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Hmm... trykkluft ja, høres ut som en stor operasjon... På boks? Skal jeg begynne å kjøpe luft på boks? Isåfall hvor mye koster det og hvor får man kjøpt det ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Støvsuger er liten vits i å bruke... Den tar bare det øverste løse laget. Trykkluft derimot, kommer til overalt og lager vei i vellinga. Bruk gjerne støvsuger i kombinasjon med trykkluft, så slipper du at alt støvet flyr rundt i stua. ja, du har vel kansje rett i at den bare fjerner kaninene. På den andre siden så blåser bare trykklften støvet opp, så det må være en kombinasjon som er det optimale. Må bare advare om noen driver å blåser alt de har inn i pc en. Med i liften din er det mange små dråper(som du sikkert viste). Disse legger seg på elektronikken i Pc en din og begynner å ruste. Det kan faktisk ødelegge en pc :o Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Trykkluft på boks får du i allefall hos clasohlson. Funker jo fett å demontere vifta fra kjøleribba (uten å ta ut hele greia fra kabinettet, og da kan du pelle ut støvet som ligger under, det er MYE) Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 En støvsuger som kan kjøres i "revers" er tingen... Bruker det selv, med godt resultat. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Personlig holder jeg støvsugeren midt inne i PC kassa. Så benytter jeg en tynn malerpensel for å børste bort støv og lort, for meg fungerer dette veldig fint. Benytter også samme metode når jeg renser tastatur for diverse lruigheter... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Trykkluft er tingen!Ta maskina med deg til nærmeste bensinstasjon, der er det trykkluft i massevis. Rune. Det er noe risikabelt. En ting er at trykket kan bli bli så stort at ting blåser i stykker, men verre er det hvis det er vanndråper i lufta. Stole på at lufta er helt tørr? Neppe. Støv trenger tydeligvis ikke være skadelig, sjekk denne: http://www.geocities.com/wtpodunck/dustypc.html Lenke til kommentar
Bonanza Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Fjerne støv???? Jeg har ikke fjernet støv på tre år, og håper snart dritten ryker, så jeg kan kjøpe ny PC med god samvittighet.... Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det er noe risikabelt. En ting er at trykket kan bli bli så stort at ting blåser i stykker, men verre er det hvis det er vanndråper i lufta. Stole på at lufta er helt tørr? Neppe. Har du noen gang brukt trykkluft? Luften kommer ikke ukontrollert ut av slangen med ujevnt trykk, må vite. Trykkluft er ubegripelig enkelt å kontrollere ved å holde slangen på en vis avstand fra det du skal blåse reint. Lufta på en bensinstasjon er mer en tørr. Mye tørrere en du noen gang får oppleve med noen kompressor hjemme, eller annen komprimert /amatør/ luft. Rett og slett fordi de aller fleste bensinstasjonene har svært bra vannutskillere osv. Rune. Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Trykkluft på boks er et hendig verktøy når man skal fjerne støv fra pc'n og mange pcverksteder bruker det... En liten malingkost kan også brukes da man koster støvet vekk fra komponenta og sammle det på bunnen av kabinettet, og så bruke man en støvsuger med plast-tut i tuppen for å fjerne støvet... Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Trykkluft er veldig kjekt, spesiellt i psu og andre steder det er vanskelig å komme til. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå