Koarike Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har fått matte prøvemuntlig, og oppgaven min er "Deilig å være norsk i Danmark". Jeg har såvidt begynt med litt pølsesalg ol, men har dere noen forslag? Får nesten nervesammenbrudd.. :S Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
sidesprang Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har fått matte prøvemuntlig, og oppgaven min er "Deilig å være norsk i Danmark". Jeg har såvidt begynt med litt pølsesalg ol, men har dere noen forslag? Får nesten nervesammenbrudd.. :S Takk for all hjelp! skjønner ikke helt hva du vil ha hjelp til. mulig prøvemuntlig har forandret seg siden jeg hadde det. så du må nok utdype litt hvis du vil ha hjelp Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tror han vil ha hjelp til å lage en oppgave han kan vise fram. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Planlegge en tur til Danmark? Bestill flyreise, trekk fra rabatter på flybiletten (Prosentregning), Regn ut arealet av hotellrommet, volumet av badebassenget, volumet av ett sylinderformet glass på restauranten. Masse du kan finne på. Bare fantasien som stopper deg. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Regn ut sannsynlighet for å bli stoppet i tollen ... Tenk deg at det er kontroll hver for hver 5 overfart, hver fjerde bil blir stoppet, og familibiler har mindre sjanse for å bli stoppet enn enslige - hva er sannsynligheten for at familien Hansen blir stoppet når de tar båten frem og tilbake? Regn ut hvor mye bensin de kommer til å bruke, når bilen bruker a liter bensin per mil ved 100 km/t, b liter per mil ved 80 km/t og c liter per mil ved bykjøring ... De anslår at de kjører 40% i byen, 50% motorvei med 80 km/t og 10% motorvei med 100 km/t. Til sammen kjører de 200 mil, hvor mye bensin bruker de? Tallene er rent tullball, men du kan sikkert finne litt mer realistisk data på nettet. Andre stikkord kan være: flytur (tenk bonuspoeng, familierabatt ...), vei-fart-tid, ... Bruk fantasien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå