Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

slette loggen på modemet/ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel siden du åpenbart ikke greide å ta hintet: Fremgangsmåten er spesifik for merke og modell, og du har ikke gitt oss noe info om dette.

åja!

modellen er TCW10 thomson

og har vista XD

Finn frem brukanvisning til ruter eller gå inn på hjemmeside til produsent.

Der står det en IP adresse og et brukernavn og passord du bruker for å komme inn i menyen til ruteren. Typisk 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som du skriver inn feltet hvor du skriver inn adressen til websider. Ofte blir admin brukt som brukernavn og passord , men som sagt se i bruksanvisning for riktig info.

Bla deg frem i menyen til du finner innstillinger for logg og endre de som du ønsker og lagre etterpå. Thats it. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Du rusler bort til butikken, kjøper en pakke kjeks og rusler hjem. Når du er vel hjemme så pakker du ut en kjeks og legger den ved siden av ruteren. Du skjønner rutere er sky men nyskjerrige dyr, og så snart den lusker seg frem for å ta en bit av kjeksen, så forter du deg å sette den på hodet og lese av modellnavnet og annen viktig informasjon. Snu ruteren tilbake på plass (de greier ikke dette selv), gi den et klapp på skulderen og gå tilbake til PCen din og svar på dette innlegget.

Digg!! :thumbup:

Men tilbake til spørsmålet. På mange rutere vil det nok holde å bare restarte ruteren. Mener å tro at de fleste hjemmemodeler ikke lagrer slik info i annet en ram. Iallefall sett at loger blir tømt etter en restart, uten at jeg har forsket så veldigt på temaet.

Lenke til kommentar
Du rusler bort til butikken, kjøper en pakke kjeks og rusler hjem. Når du er vel hjemme så pakker du ut en kjeks og legger den ved siden av ruteren. Du skjønner rutere er sky men nyskjerrige dyr, og så snart den lusker seg frem for å ta en bit av kjeksen, så forter du deg å sette den på hodet og lese av modellnavnet og annen viktig informasjon. Snu ruteren tilbake på plass (de greier ikke dette selv), gi den et klapp på skulderen og gå tilbake til PCen din og svar på dette innlegget.

Digg!! :thumbup:

Men tilbake til spørsmålet. På mange rutere vil det nok holde å bare restarte ruteren. Mener å tro at de fleste hjemmemodeler ikke lagrer slik info i annet en ram. Iallefall sett at loger blir tømt etter en restart, uten at jeg har forsket så veldigt på temaet.

så skal jeg bare skru ruteren av og på da eller?

Lenke til kommentar
Fant ikke info om den spesifikke modellen du nevner, men du kan sjekke ut følgende:

Logg inn på web grensesnittet og gjør følgende:

Speedtouch -> Hendelseslogg -> Slett hendelseslogg

åssen kommer jeg meg til web grensesnittet kan du gi meg link vis det er noe med internett og gjøre? :)

Lenke til kommentar

Er vel mere vanlig med 192.168.1.1 tror jeg. Har ihvertfall vært slik på alle de 5 nettverkene jeg har prøvd det på. :)

Edit: Du skriver selfølgelig IP-adressen i adressefeltet i nettleseren din.

På routeren din skal username og passord være følgende:

Username: *TOMT*

Password: admin

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
Rutere har jo ikke logger over hva folk surfer på, så hvilke logger skal man da egentlig fjerne? :)

Pirke, pirke. Hvor har trådstarter nevnt at det er hva han/hun surfer på som skal slettes ?

Men ja , godt poeng. Hva er vitsen med å slette hendelser i nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...