Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" 0x50 .dmp filer vedlagt

Anbefalte innlegg

klarer noen å se hva som forårsaker kræsj via vedlagte filer? Selv har jeg slitt med min bror's kræsj i det uendelige nå. Mens min kan stå på hele uker, tilogmed måneder om jeg hadde tilatt det kræsjer hans maskin en gang om dagen MINST.

Noen hjelp å få? :)

crash.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe som jeg hentet ut fra en av de siste dump filene du vedla.

Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe

Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 3) MP (2 procs) Free x86 compatible

Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS

Machine Name:

Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055d720

Jeg har også sjekket flere av dem, og ntoskrnl.exe er en gjenganger som krasj kandidat.

Og så er portcls.sys og sr.sys i minst to dump filer. Det virker som at disse tre filene er korrupt på en eller annen måte ettersom Windows ikke greier å sjekke timestamp eller laste symbolene for disse filene.

Sjekk om boot.ini filen er OK ettersom ntoskrnl.exe kan få problemer om boot.ini er korrupt.

Portcls.sys er visst en del av Intel sine lyd drivere, så sjekk om du har de siste driverne installert.

Sr.sys er en Windows service fil, men kan også være malware.

Just in case, har du mulighet til å kjøre en virus skan eller noe slikt?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Ellers finner jeg ingen problemer med nevnte filer. Kan en formatering være på sin plass?

Lenke til kommentar

Foldingen ble stoppet tidligere forrigr uke, problemene ble forværret da ja.

Memtest har ikke bruttern "tid til" det bare skjer ikke, det er hans ansvar å kjøre en slik test. Nå har jeg mast så mye på akkurat dette at det har jeg gitt opp.

Overoppheting oppstår ikke. Alt er lavere enn 80 til enhver tid. Sjekket med rivatuner på skjermkort og HWmonitor på resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...