[c]hassum Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Har akkuratt oppgradert kontormaskinen min og har ingen intensjon om å la den kjøre på default hastighet. Her skal det overklokkes så langt det går, men jeg er fortsatt avhengig av max stabilitet. Jeg har vanligvis kjørt 3DMark 01 som stabilitets skjekker, men skjermkortet som står i er et Matrox G550 og det har ikke støtte for nyere Direct X. Kan derfor ikke kjøre denne. Er det noen som har noen gode tips til harde tester som ikke bruker grafikkortet? Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Prime95 Er vel det beste å bruke til formålet. Denne kan du sette til å gå omtrent så mange timer du vil, og belaster cpu maximalt når den kjører. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 CPU Burn er også et VELDIG bra programm for CPU test. Søk etter dette på www.google.com siste ver er 6.0x Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Som vidder sier over her så er PRIME95 meget fra til formålet.. den får ikke pc´n til å henge ved en feil.. testen slutter og kjøre, og man får beskjed om hva som har skjedd. En annen fin ting med programmet er at det kan kjøre i bagrunnen uten at man merker noe til det.. det bruker kun ledige systemresurser. Prime er også MEGET "nøyaktig" og vil raportere feil før andre stabilitets tester gjør det. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 er det noen farer ved å kjøre prime 95 og andre "hete" programmer? jeg tenker på,kan det hende at den gjør cpu'n så varm at den tar skade av det? og kanskje slutter å fungere.. eller er det helt safe? Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 er det noen farer ved å kjøre prime 95 og andre "hete" programmer? jeg tenker på,kan det hende at den gjør cpu'n så varm at den tar skade av det? og kanskje slutter å fungere.. eller er det helt safe? Den blir ikke noe varmere enn om man spiller.. så det er ingen fare Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 okei.. takk for raskt svar!! men kjørte hot potato eller no og der sto det at det var på eget ansvar og at skader kunne oppstå..mulig jeg tar feil.. men takk for kjapt svar Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvor lenge bør man kjøre Prime95 for å kunne si at systemet er stabilt? Jeg har hørt om noen som sier 2 dager, men man gidder ikke å vente 2 dager for hver gang man skal øke FSB. Sånn ca hvor lenge bør man teste det før man kan regne systemet som stabilet og klokker videre? Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvor lenge bør man kjøre Prime95 for å kunne si at systemet er stabilt? Jeg har hørt om noen som sier 2 dager, men man gidder ikke å vente 2 dager for hver gang man skal øke FSB. Sånn ca hvor lenge bør man teste det før man kan regne systemet som stabilet og klokker videre? Jeg kjører bare prime i 5-10 minutter når jeg jobber meg oppover.. og når prime feiler så går jeg tilbake et hakk for å kjøre prime over litt lengre tid.. Jeg får nesten alltid feil den første timen om jeg får feil.. men kjører du prime over natten uten feil så er systemet ditt så godt som stabilt.. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Takker for svar! Testet CPU Burn og jeg skal si deg at det brandt. Har aldri sett makan til høye temperaturer på maskinen min. Tror nok jeg holder meg til Prime95. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå