Pozzolan Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei, Kjøpte en ny Yamaha Neo's på slutten av sommerferien. Den har nå gått litt over 2000 km, allerede ser jeg det jeg vil betegne som mye rust på eksosanlegget. (se bilder under) Når scooteren ikke er ett år en gang vil jeg si at eksosanlegget må være av laber kvalitet. Har jeg rett på å få dette utbedret av forhandler eller er dette "vanlig"? Hvis det holder på slik blir jeg vel nesten nødt til å bytte eksosanlegget hver andre år, noe som er ganske uaktuelt. Hadde dette vært på en bil har saken vært enkel, men dette er som sagt en scooter og jeg spør derfor her. Takker for alle svar! (Usikker om denne skal postes i Juss eller MC, men prøver MC. Er det feil satser jeg på at en snill mod flytter den dit den hører hjemme.) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dette er veldig vanlig på eksosrør. På alle mopeder. Du får bare pusse, evt sandblåse potta og lakke med varmelakk. Trenger absolutt ikke bytte eksos pga litt rust, med mindre du er så lat at du ikke gidder lakkere potta da. Tviler på at rust dekkes av garanti. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 ganske vanlig det der når du brenner av lakken som er org. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Etter min mening burde vel lakken være varmebestandig. Jaja.. får vel finne frem pusseutstyret og bestille opp litt lakk. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Orginal eksos potte ruster veldig fort, dårlig lakk tydeligvis. Så ja, du må bare pusse ned og lakke på ny. Anbefaler minst 3-5 strøk, så er du sikker på at det ikke ruster like fort. Ikke biltema lakken. Europris sin er mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå