steinrawr Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Akkurat nå står naboene våre å brenner løv, rask og litt søppel helt nederst i hagen deres, som er rett utenfor stueveggen vår. soverommet mitt er i kjelleren, og leiligheta mi har et par ventiler ut på samme side. Rommene er fulle av røyk, det stinker pest i hele nabolaget, og slik har de holdt på siden klokken 9 i morres. Har de faktisk lov til å gjøre dette, mtp at rommet mitt faktisk er grått av røyk, tungt å puste i, stinker osv? ringer jeg politi/anmelder? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kan ikke du bare be dem flytte seg litt? Og smekk igjen ventilene og det som er av luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 De har ikke lov til å elde i byggefelt så vidt jeg vet. (Med mindre de har brannvesenets tillatelse. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) det er lov å gi beskjed enig med Thlom.. har du ikke sett rema1000 reklamen? det enkle er ofte det beste.. Endret 27. april 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 ka med å spørre venlig om dei kan flytte seg litt fordi du får røyk inn i leiligheten din? dei vil nok forstå det Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det med å flytte bålet litt når slikt skjer, det blir jo uansett drit-lukt i hele nabolaget, uansett om de flytter det noen meter fra eller til! Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) tingen er jo den at skaden er allerede gjort. Jeg er på skolen fra 7 til 4, så jeg visste ikke dette før jeg kom hjem. be dem om å flytte seg når de er ferdige, og skaden er skjedd, er vel strengt tatt unødvendig. Irriterer meg bare noe vannvittig at folk ikke kan vise hensyn til naboene sine. edit: leif Endret 27. april 2009 av EMiRo Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Helt enig. Hvorfor kan ikke folk kjøre avfallet til en avfallsstasjon/skog isteden for å brenne det og forpeste hele nabolaget i samme slengen? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 dette er en smålig nabokrangel.. si hva som skjedde og be dem vennlig om å tenke seg om neste gang. skal holde det. du kan evt. høre med andre naboer om de har samme oppfatning som deg. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 All brenning av avfall er i prinsippet forbudt i Norge. Se info hos Statens forurensningstilsyn. Kommuner kan gi tillatelse av brenning av hageavfall, og kommuner kan også opprette avfallsforbrenningsanlegg, men disse må godkjennes og søke utslippstillatelse. Så trådstarter kan sannsynligvis politianmelde dette, men bør sjekke med kommunen først om de har gitt tillatelse til slik brenning. Men det beste for naboskapet er selvsagt å høflig gjøre oppmerksom på at avfallsbrenningen er ulovlig og ubehagelig og kan medføre helsefare, og be dem aldri gjøre det igjen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 All brenning av avfall er i prinsippet forbudt i Norge. Se info hos Statens forurensningstilsyn. Kommuner kan gi tillatelse av brenning av hageavfall, og kommuner kan også opprette avfallsforbrenningsanlegg, men disse må godkjennes og søke utslippstillatelse. Så trådstarter kan sannsynligvis politianmelde dette, men bør sjekke med kommunen først om de har gitt tillatelse til slik brenning. Men det beste for naboskapet er selvsagt å høflig gjøre oppmerksom på at avfallsbrenningen er ulovlig og ubehagelig og kan medføre helsefare, og be dem aldri gjøre det igjen. Sjølv om brannvesenet har gitt tilatelse til slik brenning så har det vært under forutsettninga at det ikkje er til fare eller skade for andre. Er det mykje røyk som har kommet inn på rommet? Om det er kan det være ein ide å høyre med forsikringsselskapet ditt, røyklukt kan være vanskelig å fjerne så det kan hende du kan få noke av forsikringsselskapet ditt. Om det er tilfellet så vil nok forsikringselskapet kreve at du sender ein annmeldelse. Å brenne bål tett inn til husveggen til ein nabo må da i det minste være uaktsomt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 All brenning av avfall er i prinsippet forbudt i Norge. Se info hos Statens forurensningstilsyn. Kommuner kan gi tillatelse av brenning av hageavfall, og kommuner kan også opprette avfallsforbrenningsanlegg, men disse må godkjennes og søke utslippstillatelse. Så trådstarter kan sannsynligvis politianmelde dette, men bør sjekke med kommunen først om de har gitt tillatelse til slik brenning. Men det beste for naboskapet er selvsagt å høflig gjøre oppmerksom på at avfallsbrenningen er ulovlig og ubehagelig og kan medføre helsefare, og be dem aldri gjøre det igjen. med andre ord.. du kan anmelde dem, men du kan også være en god nabo og si i fra i steden for å være en drittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå