webmann Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei alle, JEg har ett lite spm ang. kontrakt. Tenkte å starte opp som web designer som ett enkeltmannsforetak i tillegg til mine daglige gjøremål og ettervært fase over til web design delen når jeg har samlet noen kunder. Finnes det noen standardkontrakt som jeg kan bruke for salg av websider? Dag Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ja, det finnes diverse standardkontrakter for leveranse av IT-tjenester. Som dette i realiteten er. DIFI har, samme gjelder Norsk Dataforening (koster dog penger). Men standardkontraktene regulerer i utgangspunktet hovedsaklig de generelle forhold rundt en avtale, og krever som regel at selve leveransen spesifiseres som et bilag. De er også svært omfattende, fordi de skal passe en lang rekke ulike forhold. Uansett vil norsk lov gjelde, dvs Avtaleloven. Det er også avtalefrirhet i Norge, dvs det er minimalt med lovkrav til selve konstrakten. Personlig mener jeg når det gjelder utvikling av nettsider/nettløsninger, at det å skrive et "godt" nok/omfattende nok tilbud/spesifikasjon inklusive pris/leveringstid, er vel så viktig. Har man ikke dette, så hjelper det ikke med bruk av standardavtaler/-kontrakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå