selfdestructo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei! Skal på rorbutur til Øygarden utenfor Bergen i slutten av mai. Vi kommer sikkert til å ha båt til disp. Har lite utstyr for enkelt sjøfiske, så kort sagt, hva trengs/er greit å ha med seg for fiske fra båt? Fortrinnsvis med stang. Er ikke interessert i å kjøpe alt mulig ræl. Sluker/hekler/pilker/gummimakker/etc? Finnes det noen bra guider på nett på dette her? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Litt forkjellige sluker så er man vel sikret. Har prøvd litt forskjellig annet, men tror ikke du får noe særlig mer på alt mulig annet dilldall enn med sluk. Skaff deg noen sluker med litt forskjellig farge og størrelse så er det bare å prøve seg litt frem. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er ikke mai makrelltid? I såfall kan jeg anbefale et harpesnøre med såkalte tyttebær-ongler på. Jeg har selv prøvt disse med stor suksess enkelte plasser utenfor Os! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det ikke markelltid i august da? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Du har sikkert rett. Husker bare det var så morro å dra opp sånn 5-6 fisker hver eneste gang jeg hev snøret uti... Lenke til kommentar
cortec Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Ja makrellsesong ut i sommern. Dro nylig opp 3 greie lyr under rognesundsbroa, men kan til tider være ganske dødt der. Brukte helt vanlige/plain sluker, ca. 20 gram. Jeg har prøvd mange ganger 40g men det virker ikke som de biter på da. Skal du ut i båt er det sikkert verdt prøve større sluker, lykke til! Happy hunting! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Varierer veldig på i forhold til strømmen med Rongsundet bru. Synes bittet er best om man står på sør-vest siden og strømmen går samme retning. Det som er litt kjekt der ute om våren er at du ser fisken svømme i stim en 5-6 meter nedi vannet. Skal du ut i båt kan det være kjekt med en tyngre pilk, en makk og et krok for åte. Bruker det selv når jeg fisker etter større fisk fra båt. Pleier riktig nok å få mer fisk om jeg kaster med stang, men det er som regel små-lyr eller pale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå