Budeia Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Må bare få dette ut Syns jeg registrerte at vennelista mi på Facebook hadde krympa, hadde litt problem med å oppdage hvem det var som ble borte. Oppdaga nå at det var en nabo jeg sendte venneforespørsel til for noen uker siden. Vi har ikke snakket mye sammen, men har vært naboer i mange år. Har alltid synes han virket sympatisk og snill. Og for noen uker siden svarte han på venneforespørselen; "Kjente deg ikke igjen først, men bare koselig det, hehe." Og aksepterte altså. Har veldig lyst til å spørre "Hvorfor sletta du meg??" men vil ikke virke helt psyko heller. Han trenger ikke stå til ansvar for meg på den måten, men blir litt trist når jeg tenker på klimaet i nabolaget. Blir nok ikke så koselig etter dette... Syns det er litt "nazi" å slette meg som venn. Han kunne istedet ha skrudd av nyhetsoppdateringene som gjaldt meg? Hvorfor skulle det ikke være plass til meg blant hans flere hundre venner? Egentlig må han være ganske sint på meg.. uff. Kommer ikke til å si hei til han etter dette. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Må bare få dette ut Syns jeg registrerte at vennelista mi på Facebook hadde krympa, hadde litt problem med å oppdage hvem det var som ble borte. Oppdaga nå at det var en nabo jeg sendte venneforespørsel til for noen uker siden. Vi har ikke snakket mye sammen, men har vært naboer i mange år. Har alltid synes han virket sympatisk og snill. Og for noen uker siden svarte han på venneforespørselen; "Kjente deg ikke igjen først, men bare koselig det, hehe." Og aksepterte altså. Har veldig lyst til å spørre "Hvorfor sletta du meg??" men vil ikke virke helt psyko heller. Han trenger ikke stå til ansvar for meg på den måten, men blir litt trist når jeg tenker på klimaet i nabolaget. Blir nok ikke så koselig etter dette... Syns det er litt "nazi" å slette meg som venn. Han kunne istedet ha skrudd av nyhetsoppdateringene som gjaldt meg? Hvorfor skulle det ikke være plass til meg blant hans flere hundre venner? Egentlig må han være ganske sint på meg.. uff. Kommer ikke til å si hei til han etter dette. Jeg skjønte ikke problemet Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Bare lat som ingenting. Fortsett å hilse. Med mindre det har skjedd noe mellom dere nylig så er det ingen grunn til å tro at han er sur på deg. Hvorfor du er borte fra listen hans er ikke lett å svare på, men kan være andre grunner enn at han ikke anser deg som venn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hva er problemet? Dere er naboer som kun er naboer og ikke noe mer. Hvorfor vil du da kategorisere deg som en venn? Det er facebook, et sosialt nettsted det er snakk om. Ikke noe å henge seg alt for mye opp i hvor mange venner en har på facebook. RL venner teller vesentlig mer. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tror ikke du skal trenge å legge så mye inn i dette gitt.. At en fyr du så vidt prater med fjerner deg fra Facebook? For alt du vet, så har han fjernet deg fordi han ikke vil at du skal se alle fyllebildene som blir lagt ut av han, og han har såpass respekt for deg at han ikke vil at du skal få feil inntrykk.. Eller så kan det hende at han ikke liker deg? Uansett tror jeg du overanalyserer noe til de grader, og at dette egentlig ikke er noe problem i det hele tatt... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Hehe. Kan du ikke bare legge til han på nytt da? Se hva som skjer? EDIT: Andy!! Endret 27. april 2009 av conflict Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 OK, er kanskje veldig følsom, har vært mobbet en del i livet. Men kommer ikke til å si hei ettersom han setter så lite pris på naboskapet. Bor vegg i vegg. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 OK, er kanskje veldig følsom, har vært mobbet en del i livet. Men kommer ikke til å si hei ettersom han setter så lite pris på naboskapet. Bor vegg i vegg. Hvis det av en eller annen grunn er en misforståelse så ville du jo ødelegge et ellers greit naboforhold ved å ha denne holdningen. Lat som ingenting til du får en annen indikasjon på at det er noe som skurrer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kanskje han hater deg... Eller kanskje han rett og slett fant ut at han ikke trenger å få alle oppdateringene på facebookstatusen til naboen som han ikke har så mye kontakt med ellers utenom en vennlig "hei, hvordan går det?" når dere møtes i nabolaget?. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Verden styres ikke av folks handlinger på facebook... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Det er kanskje ikke greit å legge til naboer som venner? Men hører jo stadig om folk som har venner de ikke kjenner, og blir feil å si at man ikke kjenner sin nærmeste nabo. Synes også det er greit at folk i et nabolag vet hva de andre jobber med og er litt interessert i hvordan det går. Eller kanskje han rett og slett fant ut at han ikke trenger å få alle oppdateringene på facebookstatusen til naboen som han ikke har så mye kontakt med ellers utenom en vennlig "hei, hvordan går det?" når dere møtes i nabolaget?. Det respekterer jeg, men da finnes det en "Skjul"-mulighet som man enkelt kan trykke på, og oppdateringene er borte. Også snodig at han først skrev at det var koselig. Endret 27. april 2009 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 OK, er kanskje veldig følsom, har vært mobbet en del i livet. Men kommer ikke til å si hei ettersom han setter så lite pris på naboskapet. Bor vegg i vegg. Er det noe å bry seg om? Lenke til kommentar
messo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 ... men da finnes det en "Skjul"-mulighet som man enkelt kan trykke på, og oppdateringene er borte. Også snodig at han først skrev at det var koselig. Kanskje han ikke viste om skjul-knappen, og sletta deg fra vennelista istedenfor. Må ta høyde for at det kan være mangel på teknisk kompetanse som kan være årsaken Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Det regner jeg for usannsynlig at han ikke kjente til Skjul-knappen, men går jo an å lyve for meg selv og tro det... Poenget er at jeg på en måte blottstilte meg selv ved å sende en venneforespørsel. Og alt i alt gikk det den veien høna sparker. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Må vel begynne å adde naboene mine nå om det her skal fortsette. Utgangspunktet så burde vedkommende være en venn når du adder han, så hvis du har omtrent null/ingen andre relasjoner bortsett fra at han er naboen din og du sier hei til han iblant, så skulle du uansett ikke ha addet han. Men ja svært så følsom du var, personlig så gjør det meg ingenting at noen velger å fjerne meg som venn hvis vi ikek har pratet på flere år, vet noen har gjort det men når man begynner å ha så mange folk på facebook så gjør det meg ingenting hvis jeg har møtt på en fest 1 gang velger å fjerne meg fra han sine venner. Utgangspunktet så vil jeg ikke at folk skal se meg fra festbilder og lignende heller. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Både jeg og han er kristne, så tror ikke han driver med den verste festingen. Så heller ingen tegn til det på profilen. Det er også bare to år i forskjell mellom oss. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Man kan feste selv om man er kristen. Men igjen om du er så hårsår av å bli avvist som en facebookvenn, så ta det opp med vedkommende og dere kan sammen søke om tilgivelse. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Grunnen til at jeg tok det opp her var at jeg ikke kommer til å ta kontakt med vedkommende. Føler meg litt bedre nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg pleier å avvise en masse venneforespørsler fra såkalte "venner" på facebook, som jeg knappest vet hvem er, eller som er kompis med broren min. Jeg anser ikke disse som venner og dersom de i så fall gråter seg i søvn over avslaget, så tar jeg springfart og driter en lang marsj i det. Jeg vil ikke blottlegge alt jeg driver med på internett for gud og hvermann, selv om det ikke er langt ifra til tider. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg anser ikke disse som venner og dersom de i så fall gråter seg i søvn over avslaget, så tar jeg springfart og driter en lang marsj i det. Jo, men etter først å ha blitt akseptert kjente jeg meg trygg. Derfor kom dette som en ubehagelig overraskelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå