groa Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er som tidligere nevnt nybegynner, og masse jeg ikke vet hva er... Det jeg lurer på nå er; Hva er VR? (hva står det for?) Eks: Nikon D60 m/AF-S DX 18- 55 II (uten VR) Har søkt litt rundt, men finner ikke noen plass som forklarer forkortelsen. Lenke til kommentar
Frankflexx Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Vibration reduction = Bildestabilisering Lenke til kommentar
H80 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 VR=Vibration Reduction. Det er en bildestabilisator som motvirker de små bevegelsene som er umulig å unngå når du tar bilder med håndholdt kamera. Når du bruker bildestabilisator, kan du dermed få skarpe bilder med lengre lukkertider enn det som er mulig uten stabilisator. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Et stykke ned på høyre side på nettsiden til Nikon.no, er det en link til en introduksjon til VR. Lenke til kommentar
groa Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Tusen takk for svar! :O) Da er det en fordel at det er med VR? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 personlig så bruker jeg ikke vr så mye på så kort(18-55) brennvidde dersom det er personer med i bildet. Men til stilleståede ting kan VR gjøre susen. VR viser seg på sin beste siden når du går opp mot 150-300 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Her er en forklaring på hva alle forkortelser på objektiver betyr. Lenke til kommentar
groa Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Her er en forklaring på hva alle forkortelser på objektiver betyr. TUSEN TAKK! Har lagret den i favoritter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå