... nei. Bare nei. Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei har akkurat bygd ferdig en stasjonær spillpc, men den funker ikke starter opp maskinen, alt ser ut til å fungere, men så kommer det opp en F*** melding: Keyboard/interface error. NO keyboard detected! Chassis intruded! USB device over current status detected!! system will shut down after 15 seconds. og den skrur seg av etter 15 sekunder. Dvs: Maskinen skrur seg av etter 15 sek fordi den ikke finner keyboarde... JA! jeg har prøvd med 3 forskjellige tastaturer som jeg vet funker, men... alikevel funker det ikke Noen som vet hva som feiler den? SPECS Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Mitt hovedkort har en egen USB-port til tastsatur. Har du prøvd i forksjellige porter? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Chassis intruded! Den skrur seg ikke av PGA dette da? Får du brukt tastaturet til å komme deg inn i BIOS? Eller tar det kvelden fra start? EDIT: Har vært borti noen hovedkort med "Chassis intruded!"-meldinger, kan skrues av fra BIOS. Endret 27. april 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Putter du keyboard bakpå pcen rett i hovedkortet? Kan hende du må inn i bios og stille på noe... visst du vet vordan du gjør det. Sjekk også at alle kabler inni pcen er rett kobla. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kan noen være grei å fortelle meg hvordan man kan fikle på noe i BIOS uten tastatur?! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Keyboard/interface error. NO keyboard detected! USB device over current status detected!! Disse henger nok sammen. USB over current: tyder på feil på i tilkobling av USB-enhet. Sjekk at USB-koblinger du selv har plugget i hovedkortet står riktig vei. Sjekk også at innplugget enhet ikke har koblet feil, evt at USB-kontakt/plugg ikke er sakdet. Keyboard Interface error: Kan være trigget av USB over current. NO keyboard detected: Trigget av meldingen over. Chassis intruded! Betyr at kabinettet ikke er lukket og at BIOS er satt opp til å gi alarm for dette. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 ok... skal prøve å bytte litt om på ledningene:/ har nylig brukket armen, men skal prøve så fort jeg kan Lenke til kommentar
nimka Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 ok... skal prøve å bytte litt om på ledningene:/har nylig brukket armen, men skal prøve så fort jeg kan Har nettopp løst en slik sak. En hjemmeskrudd maskin med Asus-kort fikk samme feilmelding etter at en mp3-spiller ble koplet inn i en usb-kontakt. Løsningen var å fjerne ledningen som kopler til de eksterne USB-kontaktene. Nå fungerer kun de USB-kontaktene en finner bakpå ved siden av nettverkspluggen. Maskinen fungerer dog. Clasen i morgen så er alt ok. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 jaay Skal prøve så fort jeg kommer hjem i morgen bare så jeg er heelt med:(fortsatt pittelitt ny i dette) jeg fjerner alle de ekstra usb-tilkoblingene / ledningene? og med clasen mener du? Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 funket ikke Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) ok... har nå funnet ut at chassis interupted kommer opp fordi jeg (og kompisen min) tok ut alle jumperne fail... I know. Men! noen som vet om dette kan være grunnen til at alt har tullet seg til? Endret 30. april 2009 av Emanuel_N Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det finner du jo fort ut. Sett dem tilbake Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) ehe... tror de er kastet vi trodde de ikke var så viktige... Men vi har en annen gammel pc liggende, får prøve med de... Endret 30. april 2009 av Emanuel_N Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) JeSS! klarte det! det var jumperne... fant noen i en gamel maskin :!: så syyykt chill... endelig pc btw... reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key Når jeg går inn i bios finner den ikke harddisken... Noen som vet hva dette vil si...? Endret 30. april 2009 av Emanuel_N Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det vil si at den ikke er kobla til skikkelig eller at disken er defekt. Jeg tipper på det første. Kan også være at sata-porten ikke er aktivert i bios. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Fant ut av det:) alt funker som det skal Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 vet ikke egentlig... puttet i vista cden og alt funket... Litt random Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå