Kjeven Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Søstera mi har bursdag om under en måned, og siden hun har veldig lyst til å lære seg japansk, har jeg lyst til å kjøpe et språkkurs til henne. Problemet er bare at hun vil lære seg språket flytende*, mens mesteparten av språkkursene man kjøper i bokhandler og lignende er rettet mot turister som vil lære seg hvordan man praier en taxi. Sånn var i alle fall ståa da jeg prøvde å finne et spanskkurs for 3-4 år siden, og jeg er ikke under det inntrykket av at ting har forandret seg særlig. Jeg var allikevel heldig nok til å finne dette kurset, og etter å ha lest et par anmeldelser, kan det virke som det er denne produktlinjen jeg bør gå for. Har funnet en norsk forhandler som selger herligheten for 999 kroner (da jeg sannsynligvis kommer til å spleise med noen, så kan vi jo liksågodt si at prisen er 500 kr), og det er dyrt nok til at jeg vil vite at jeg kjøper skikkelige saker. Så, ka dokke tru? Ville dette kurset vært bra for en uten forkunnskaper som vil lære seg språket flytende? Er interessert i alle slags svar, men om noen har erfaringer med dette spesifike kurset, eventuelt andre kurs av samme produsent, så hadde det vært knall. * Jeg er klar over at det kan bli vanskelig å bli flytende over et språkkurs, det jeg mener er at hun har lyst til å kunne føre en samtale med en japaner utover det å spørre om hvor nærmeste sykehus er. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har dessverre ingen erfaring med det kurset du linker, men personlig vil jeg tro at det kanskje er bedre å kjøpe en god lærebok og heller supplere med gratis-kurs på internett. Her på Universitetet i Stockholm brukte vi boka Genki I (+ oppgavebok og fasit) i termin 1, og Genki II (+ oppgavebok) nå i termin 2. Dette er veldig gode lærebøker, som mange bruker og er veldig fornøyde med. Vil foreslå at du kjøper henne Genki I samt oppgavebok/fasit, og i tillegg gir henne denne linken. Det er en nettside som er veldig hjelpsom når det gjelder å få inn japansk vokabular. Videre, er det veldig morsomt å skrive små blogg-innlegg på siden Lang-8, ettersom man får innleggene sine rettet av personer som har språket som morsmål. Det er nok noe man kanskje bør vente med til man har holdt på med språket en liten stund, men utrolig hjelpsomt er det i alle fall. -Johannes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå