JonV Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei alle sammen. Jeg er på jakt etter en ny router (titta litt på DIR655) Men jeg vil aller helst ha en router som jeg kunne koblet på og delt skriver og ikke minst eksterne hardisker. Er det noen som vet hvilke routere dette fungerer på ? Skulle gjerne samlet de eksterne diskene i huset 1 sted og skriver på 1 sted. Har Canon IP5200R trådløs men syntes dette er til tider ustabilt. Hadde satt pris på forslag Har vurdert en liten NAS boks men da sitter jeg med flere eksterne disker jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hva med å kjøpe en tom NAS boks og putte inn de diskene du allerede har? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hva med å kjøpe en tom NAS boks og putte inn de diskene du allerede har? Som jeg skrev så har jeg vurdert det. Men hvordan liker eksterne disker og splittes da ? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hvordan de liker å splittes? Lenke til kommentar
hdata Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Har du en eldre PC du ikke bruker, sett inn to nettverkskort, sleng inn clarkconnect og koble til alle de diskene du ønsker. Del de på nettverket med brukernavn/passord og rettigheter. PC'en med clarkconnect jobber da som router, med alle tenkelige muligheter... Sett da opp et vanlig akksesspunkt for å få trådløs tilgang. Vet ikke om det er USB disker du har som er eksterne, men en annen mulighet er jo å koble de til nettverket med Synology USB Station, dog med kabel, men er sikkert mulig å få tak i trådløse Endret 29. april 2009 av hdata Lenke til kommentar
JonV Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Har 2 Ekstrne disker som kjører USB. Ang Synologi saken så har jeg faktisk den. 1. Filoverføring går TREIGT. 2. Fryktlig ustabil. Så at på DI-825 så har det kommet oppdatering så en kan kjøre printer/usb disker på den så skal sjekke ut den Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du kan også koble til skriver med nyere firmware for DIR-655, men du må bruke D-Links programvare i tillegg på pcene du ønsker skal dele skriveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå