gram Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Nå har jeg fått satt opp den nye WD 120 SE hdd som jeg kjøpte tidligere i dag. Kjører den sammen med forrige hdd for å få alt i gang, og det funker fint som bare det. Kopiert viktige ting over på den nye som jeg har delt inn i 20 GB på første partisjon og resten på andre. Valgte NTFS filsystem...men når jeg da plugger ut den gamle harddisken, setter i win xp pro innstallasjon cd'en, kjører gjennom føsrte runde av innstallasjonen (som går fint som bare det), men når den booter for første gang, så kommer det opp en melding om at Windows ikke kan fortsette fordi det er en ARV feil (nå har jeg faktisk glemt helt hva det sto, men det var 3 bokstaver og begynte på A hvertfall). Har lastet ned verktøy fra WD sine sider som jeg kjørte før jeg prøvde alt dette her (for å partisjonere den nye disken osv) og det gikk helt fint. Kjørte også en bios oppdatering på min Compaq Deskpro EN P866 som også fungerte som det skulle. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å få fikset dette ??? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Sitter jumperne på riktig sted? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Partisjonen for OS er satt aktiv? Lenke til kommentar
gram Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 det har jeg faktisk ikke sjekket.....kan jeg sette opp det med f.eks fdisk ?? jumper settingene har jeg ikke gjort noe med..den fungerer fint sammen med den gamle discen...ligger da på den andre ide kabelen som jeg vanligvis har i brenneren...så jeg ville tro at det fungerer greit alene også da...men jeg skal sjekke med fdisk... Hvordan får jeg kjørt fdisk fra win xp ? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 kanskje os disken må stå som master da må den også stå ytterst på IDE kabelen Lenke til kommentar
gram Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 tror ikke det er snakk om master / slave problem....det er når den nye disken står alene at den ikke fungerer ordentlig. Her er feilen som kommer etter første reboot under xp installasjon : Windows could not start because of the following ARC firmware boot configuration problem : Did not properly generate ARC name for HAL and system paths gir det noe mening ? Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Prøv å se her; http://support.microsoft.com/?kbid=227704 og her: http://support.microsoft.com/?kbid=311073 Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 tror nok at OS disken må stå som master ja. tror nok ikke at det vil fungere ellers, det kan vel hende, for hva om man har et os på hver disk da? da må det jo funke. eller så kan du vel partisjonere disken/diskene under installajsonen, hvis man kjører XP så klart, hvis man gjør dette så trenger man ikke å formatere diskene heller bortsett fra den partisjonen som kjører oset da, mens hvis du bruker FDISK så må du jo formatere diskene. det kan vel være lurte å fortsette å ha OS`et på den gamle disken og heller legge andre ting på den nye, det kan hende at det blir mindre trøbbel da, men da må du jo sette den nye disken din som slave da. Håper dette hjalp deg litt videre. Lenke til kommentar
gram Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 greia er at jeg bare skal bruke den ene disken...altså den nye....og det er når jeg innstallerer windows at problemet oppstår...det å kjøre begge diskene på hver sin ide-kabel går helt fint. Så etter første sekvens av win xp pro innstallasjon, det "dos lignende" greiene...at den låser seg...da har jeg kun hatt den nye disken på..fjernet den andre.... Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ser du skriver at du formaterte den nye disken med NTFS, stemmer dette? Den gamle disken var den også formatert i NTFS eller i FAT/FAT32? Lenke til kommentar
gram Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 alle sammen ! Da har jeg funnet løsningen....det var en feil plassert jumper... Lenke til kommentar
ripset Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Slave-master slave -master, et stadig tilbakevendende problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå