fakefox Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Fikk ikke noe svar i denne tråden, så jeg lurte på om noen i det minste kan forklare meg hva ADOdb er? Skjønte ikke helt det med database abstraction library. Er ADOdb en database på lik linje med MySQL og PostGreSQL? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/ADOdb Hente ut data fra databaser, om jeg skjønte det rett. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) ADOdb is a database abstraction library for PHP and Python based on the same concept as Microsoft's ActiveX Data Objects. It allows developers to write applications in a fairly consistent way regardless of the underlying database storing the information. The advantage is that the database can be changed without re-writing every call to it in the application. - Wikipedia Det er altså et abstrasjonslag for PHP og Python. Det gjør at utviklere kan bruke en konsevent syntax for å behandle databaseinformasjon uansett hvilken database som ligger i bunnen. Uten et slikt abstraksjonslag måtte ha hendret hele koden hvis man skiftet til en annen type database. Det er altså ikke en database, men et slags lag som ligger mellom databasen og en applikasjon som all databasekommunikasjonen går gjennom. Det gjør det altså lettere å jobbe med databaser i PHP og Python viss man laget en applikasjon som må støtte flere databaser. Viss man bare skal jobbe med en bestemt type database f.eks. mysql så har man kanskje ikke et så veldig stort behov for et slikt abstraskjonslag. ADOdb er ikke det eneste av denne typen, men skal visst være den klart raskeste. Viss ikke wikipedia var forklarende nok så håper jeg du forsto mer nå. Endret 18. mai 2009 av harrir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå