Gå til innhold

Erstatte varer i minibar - ikke ok ?

Anbefalte innlegg

Så nettopp denne artikkelen i VG

Kan si at jeg aldri har stukket av fra en minibar regning.

Men det har flere ganger hendt at jeg har drukket noen øl derfra, og så satt inni akkurat samme sort kjøpt på butikk etterpå.

Sant nok billigere. Men det er jo bare prisen. Varen er vel akkurat den samme.

Eller når det står feks Ringnes pils inni minibaren, er det noen annen slags spesiell utgave med bedre kvalitet enn de i butikken?

Husker når jeg kikket på dem, så de hvertfall ut helt like :hmm:

Så.. hvis det er nøyaktig samme vare, skulle jeg tro det ikke har noen betydning for dem.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir som om du spiser på restaurant, og ber om å få gjøre opp dagen etter - og kommer med samme vinen kjøpt på polet. Minibaren er en butikk for hotellet, der de går god for kvaliteten. Om du da setter inn eget-innkjøpt til erstatning kan de ikke gå god for kvaliteten. I tillegg vil jeg påstå det er tyveri, og om det blir oppdaget, ville jeg, om jeg var i hotellbransjen, lett charget deg. Juridisk har du vel sånn sett stjålet avansen fra hotellet (husk at det koster og holde orden på minibarer også).

Jeg synes det er forkastlig praksis av de som driver på slik, og ville slettes ikke gjort det selv.

Lenke til kommentar
Hvordan ser dere på å benytte minibaren som kjøleskap da? Kjøper inn eget stash og putter i minibaren?

Så sant det er ikke er en av de automatiske minibarene ser jeg lite i veien for dette. Vet en del hoteller med automatiske minibarer leier ut kjøleskap separat for de som måtte ønske det, da synes jeg vel det er i overkant gjerrig å ta ut ting fra minibaren for så å krangle i resepsjonen etterpå for å unngå å måtte leie.

Lenke til kommentar
Det blir som om du spiser på restaurant, og ber om å få gjøre opp dagen etter - og kommer med samme vinen kjøpt på polet. Minibaren er en butikk for hotellet, der de går god for kvaliteten. Om du da setter inn eget-innkjøpt til erstatning kan de ikke gå god for kvaliteten. I tillegg vil jeg påstå det er tyveri, og om det blir oppdaget, ville jeg, om jeg var i hotellbransjen, lett charget deg. Juridisk har du vel sånn sett stjålet avansen fra hotellet (husk at det koster og holde orden på minibarer også).

Jeg synes det er forkastlig praksis av de som driver på slik, og ville slettes ikke gjort det selv.

Vin har jeg aldri byttet, og ville heller ikke gjort det.

Men når du tar en vanlig 0.35 Ringnes øl, setter tilbake en nøyaktig lik dagen etter kjøpt i butikk, så mener jeg det ikke kan bety noenting i praksis. En uåpnet ølflaske skal alltid ha den kvalitet den skal ha.

Hotellet kan jo ikke sjekke det som er oppi.

Men nå mener jeg ikke at jeg har, eller at det riktig å "drive med" slikt generelt. Det har vært noen sporadiske tilfeller bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...