Kake24 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Jeg har en Zalman Reserator 2, og jeg har en CPU blokk av aluminium. 1) Vil det gå greit hvis jeg bruker en blokk av kobber sammen med skjermkortet mitt? Jeg har sett på denne blokken fra aquagratiX (til HD4870). 2) Vil det være til hjelp hvis det er litt lengde på slangen fra CPU til GPU? 3) Hva slags nipler kan jeg bruke sammen med en eventuell kobberblokk, f.eks forniklet messing som Netshop selger? 4) Vil forresten den aquagratiX blokken passe sammen med et Sapphire HD4870 512mb? Jeg leste dette "Please note: Currently, two different reference layouts exist. Please order a graphics card first to be able to determine which waterblock fits. There is no way to determine which version will currently be shipped by the graphics card manufacturer. Cards featuring a blue PCS will not fit to this waterblock! Compatibility note: Sapphire ATI Radeon 4870 1 gig GL, # 100259-1GL is incompatible." Takk for hjelpen Endret 27. april 2009 av Kake24 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Nei, det går nok ikke. Kobberet vil spise opp aluminiumet. Det du gjør, er å kjøpe blokker med et nickel-lag Som denne: http://ekwaterblocks.com/shop/product_info...products_id=290 Lange slanger har ikke noe å si. De niplene går fint å bruke Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ville det gått greit hvis jeg f.eks kun brukte kobberblokker sammen med reseratoren? Jeg så at Zalman har laget noen blokker av kobber. Reseratoren er laget av aluminium så vidt jeg vet. Endret 27. april 2009 av Kake24 Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du fikk svar på spørsmålet i forrige post... Spørsmålet ditt nå er akkurat det samme som det første... Kobber + alu = NO GO! Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Så at dette stod om blokken: 1) "Pure copper-base material water block provides excellent heat transfer, and anodized water block cover prevents corrosion." 2) Base Material: "Pure Copper (Base), Pure Aluminum (Cover)". Det jeg mente var at jeg ikke skjønte hvorfor Zalman lager blokker av kobber som kan brukes sammen med en Zalman reserator som er laget av aluminium hvis det ikke vil gå bra. Så da tenkte jeg at det kanskje ville gå greit hvis jeg kun brukte blokker av kobber ,men da regner jeg med at blokken fra Zalman er laget slik at den er trygg å bruke sammen med aluminium. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvis blokka er bekledd med et lag alu er det ikke noe problem. For da er de alu mot alu og ikke noe kontakt med kobber Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Ok, da vet jeg det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå