Gå til innhold

Kan gudene være basert på romvesner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lest tråden fram til nå men hadde det sånn plutselig av en eller annen grunn kommet romvesner til jorda så kan jeg godt forstå at våre forfedre kunne sett på dem som guder dersom de var så teknologisk utviklet at de kunne komme seg hit. Hvorfor eller hvordan de skulle kommet hit, vet jeg ikke. Ser ikke på det som umulig at det kan ha skjedd, men hva vet vel jeg?... Ingen ting annet enn vår uvitenhet som tilsier noe annet enn at det er mulig, spør du meg :)

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar
Så en dokumentar fra History i går, og var egentlig skeptisk og fyllesjuk, men innholdet i dokumentaren var veldig interessant. Der tok de for seg at jorden har blitt besøkt av hitech romvesen som hjalp oss med å bygge avanserte konstruksjoner som pyramidene etc. men også noen byggeklosser i granitt som så ut som om de var freset med en avansert diamantkutter. Det ble også vist frem figurer i gull og stein som kan ligne på menn i flymaskiner, og de refererte litt til bibelvers som beskriver når gud og englene kom til jorden i bråkete flygemaskiner som hørtes ut som kraftige fossefall.

Det høres sikkert veldig dumt ut slik jeg beskriver det, men det var interessant. Nå skal jeg innrømme at jeg kan være veldig naiv og lett påvirkelig, men hadde vært gøy og hørt noen meninger fra folk som kjenner til dette jeg snakker om, og ikke bare fra skeptikere som syntes innlegget mitt høres teit ut. Dokumentaren heter forøvrig Ancient Aliens.

De egyptiske pyramidene ble antageligvis ikke bygget slik dagens teori er at de brukte store ramper hvor de slepte opp steinene på. denne rampen ville tatt lengre tid å konstruere enn selve pyramiden i seg selv. Den måtte strekke seg enorma avstander ut, og terrenget rundt pyramiden ville ikke tillate en rampe der.

Jeg foreslår at du ser inn på Jean-Pierre Houdin sin teori istedet. Her

Jeg ville heller bekymret meg om Baalbek (romertiden for Helipolis) og de enorme steinblokkene de brukte der. Det er et større mysterium. Den ene blokken med stein er mellom 1200 og 1500 tonn tunge. Gudene må vite hvordan de fraktet disse steinene over terrenget. Og hvordan de reiste de 30-40 fot over bakken.

Jeg vet at romerne på sin tid hadde kraner som var istand til å løfte 3-4 tonn. foreslår at du ser inn på hvilke typer kraner de hadde tilbake i tid.

Når det kommer til de bibelversene, så er det heller ikke helt umulig at der kan ha vært en meget teknologisk sivilisasjon før oss, som hadde mestret aviasjon, vi vet rett og slett ikke. men foreløpig tyder ingenting på det. De artifactene hvor egyptere har tegnet hva som ser ut som helikopter og ufoer, vet jeg ikke helt hva betyr for noe. Det lignet iallefall voldsomt på et helikopter.

Hvis vi skulle forklart dette fra et religiøst ståsted, så måtte vi brukt bibelen og letet frem, da kommer vi frem til:

"We even saw giants there, the descendants of Anak. We felt like grasshoppers next to them, and that's what we looked like to them (Numbers 13:31-33)"

Bibelsk sett så fantes det gigantmennesker på den tiden, som muligens konstruerte ting på den tiden. Men vi vet i dag at det atmosfæriske trykket og klimaet ikke tillot mennesker å la det beste av genetikken tre frem slik som dinosaurene hadde på sin tid. Når det er sagt, så fins det en mann som påstår menneskene og dinosaurene levde sammen (hehe), han la frem endel ting på bordet for å påvise det, men ingen vitenskap i dag sier noe i den retningen.

Lenke til kommentar

Kanskje man først av alt bør finne ut hvor gamle pyramidene egentlig er?

Ifølge Zecharia Sitchin sto de der før egypterne kom, og ble slett ikke konstruert av dem. Det samme med sphinxen.

NBC-TV sendte et program Nov.10, 1993 med tittelen "The Mystery of the Sphinx".

Der beregnet de at plasseringen av pyramidene i forhold til Nilen passer nøyaktig med hvordan stjernebildet Orions belte var i forhold til Melkeveien 10 500 år før kristus.

Det er tross alt litt vanskelig å datere når stein ble skåret ut i blokkform ;)

Her er linker til programmet på youtube:

Lenke til kommentar
Menneske kroppen tåler uendelig fart den så lenge akselerasjonen ikke blir for stor.

Vel... Opptil lysfarten, så.

Det er ikke det at menneskekroppen ikke tåler det, det går på at det er umulig å gjennomføre...

For og da kunne komme oss "fortere" i jordens perspektiv må vi forvrenge rom og tid.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Bandet Gojira fra frankrike har tekster om dette :) De synger om masse rart, flyvende hvaler og en hovedperson i en sang som flyr til Sirius C. En "master race" som bor ved Sirius C eller noe. Heftige greier hvertfall. Kanskje ikke så relevant men tenkte jeg kunne nevne det for gøy uansett :)

Eks.:

"Four hundred thousand years ago

They came from outer space

And gave us life here..."

Litt mere On Topic:

Uansett syns jeg det blir dumt å utelukke noe som helst(teleportasjon, svarte hull, lysets hastighet osv.), i en diskusjon som dette. Vi vet jo egentlig ingenting! Som nevnt mange ganger tidligere i tråden, skeptikere har blitt motbevist tidligere.

Og det med pyramidene, jeg har ikke sett de videoene du (PL610) linket til, men du sier altså at det er usikkerhet rundt hvem som bygde dem og når de ble bygd? Ikke for å være frekk eller noe, men er det ikke mulig at de har funnet ut av endel mer på 15-16 år? (1993-2009)

Holder hvertfall på å skaffe meg dokumentaren trådstarter snakker om. :) Og forresten trådstarter, linken til www.history.com fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Bandet Gojira fra frankrike har tekster om dette :) De synger om masse rart, flyvende hvaler og en hovedperson i en sang som flyr til Sirius C. En "master race" som bor ved Sirius C eller noe. Heftige greier hvertfall. Kanskje ikke så relevant men tenkte jeg kunne nevne det for gøy uansett :)

Eks.:

Litt mere On Topic:

Uansett syns jeg det blir dumt å utelukke noe som helst(teleportasjon, svarte hull, lysets hastighet osv.), i en diskusjon som dette. Vi vet jo egentlig ingenting! Som nevnt mange ganger tidligere i tråden, skeptikere har blitt motbevist tidligere.

Og det med pyramidene, jeg har ikke sett de videoene du (PL610) linket til, men du sier altså at det er usikkerhet rundt hvem som bygde dem og når de ble bygd? Ikke for å være frekk eller noe, men er det ikke mulig at de har funnet ut av endel mer på 15-16 år? (1993-2009)

Holder hvertfall på å skaffe meg dokumentaren trådstarter snakker om. :) Og forresten trådstarter, linken til www.history.com fungerer ikke.

jeg er helt enig med deg. vi vet ingenting. vi er som sol og måne men så har vi vår akk så menneskelige fornuft. hvorfor tok den de retninger-hvorfor tok man de retninger?

fornuften hva kan den si oss om virkeligheten egentlig? ingenting

vi er stadig i mythos.

Lenke til kommentar

Eks.:

Litt mere On Topic:

Så vidt jeg vet mener forskere fortsatt at egypterne bygget pyramidene. (Da snakker jeg om de tre i Giza, ikke alle de andre mer eller mindre vakkelvorne/unøyaktige rundt omkring ;) )

Man burde helt klart funnet ut mye mer i løpet av alle de årene, men det forutsetter at det er noe å finne. For å karbondatere noe, må det være organisk. Det vil si at man må finne noe som har ligget der siden de ble bygget, og da må man i praksis inn i ett avstengt rom der ingen har vært siden da.

Det står litt om det her.

Er det forresten funnet noen skrifter på veggene i disse pyramidene? F.eks fra arbeiderne i form av navn, kjennemerker osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...