Gå til innhold

Kan gudene være basert på romvesner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden.

Et primitivt liv som vil være umulig å simulere, i all tid fremover, på et fartøy?

Beklager dette blir bakvendt.

Det er mennesket som må forandre seg ikke rommet mennesket vil leve i.

Lenke til kommentar
Også det jordiske tanke og følelses livet begrenser mennesket en hel del.

Jordisk tanke- og følelses liv? Det tror jeg du er nødt til å forklare meg hva er.

Akkurat som menneske kroppen jord bundet er menneskets tanke- og følelses liv jord bundet (primitivt)

Intergalaktiske reiser er ikke for primitive skapninger. :)

Lenke til kommentar
Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden.

Et primitivt liv som vil være umulig å simulere, i all tid fremover, på et fartøy?

Tja. Jeg har tro på at begge deler er mulig.

Men siden vi er inne på det, hvor lenge er det siden, i følge teorien, våre forfedre slang seg rundt i trær, spiste bananer og kommuniserte med vræling og skræling? Jeg ser ingen umulighet i at mennesket kan tilpasses til å være medgjørlig for flere års reise i et romfartøy.

Lenke til kommentar

Hva tilsier at vi IKKE ble skapt av romvesen? Selv vi har i vår primitive teknologi mulighet til å dyrke frem kunstige muskler og vev. Så at noen gav apene en "kickstart" virker ikke så usannsynlig.

Dessuten er det ganske latterlig å avfeie muligheter som reise raskere enn lyset bare fordi vi ikke vet noe om det. Det er direkte naivt, og ikke særlig vitenskaplig konstruktivt. Det virket forferdelig usannsynlig at noe i det hele tatt skulle erstatte stearinlyset som leselys, men vi ser da hvor det har gått. Hvis vi legger fra oss alt av direkte naiv skeptisisme og bare tenker muligheter (uten å konkludere), så kan vi kanskje komme frem til noe.

Siden mennesker og menneskeheten som regel er temmelig navlebeskuende og har en enorm frykt for å være underdanig noe som helst, kan det virke utenkelig at romvesener har besøkt oss. Jeg sier hverken ja eller nei på spørsmålet om de har gjort det, fordi jeg ikke vet. Når det kommer til verdensrommet lar jeg ikke en gang grad av sannsynlighet styre min tankegang på samme måte som på jorda, i og med at det er så ufattelig enormt, og vi ikke kjenner vår egen planet en gang. Hva vi ser igjennom teleskop trenger ikke å stemme. Ikke alt du ser på TV er sannhet.

Så la oss lage en hypotese om at noen grønne menn har kommet seg hit til jorden på en eller annen måte, og finner planeten ubebodd av intelligente vesner. De kartlegger så klart mye av livet her, og finner ut etter ymse eksperimenter at apene er noe av de mest intelligente som finnes på planeten. Så kanskje koker de i hop en eller annen gensuppe, og "designer" oss (akkurat som mennesket holder på å lære seg å gjøre per dags dato). Så klart vi de jo se til eksperimentet sitt, og besøker oss.

Kanskje de dog ikke forventet at vi skulle bli så suksessfulle som vi ble, med atomvåpen og alt.

Dette er jo tross alt bare en teori, men det mest interessante er den KAN være sann. I motsetning til f.eks. at en mann med bart og skjegg skapte alt sammen, så er greia med at aliens egentlig er guder (mennsker har en merkelig måte å vri ting på når de ikke har nok kunnskap, ergo guder fra himmelen), så kan det være et visst snev av realisme, iht. den potensielle teknologien de har.

Samtidig vil jeg kalle det temmelig naivt å avfeie alle teorier som har med "alternativt liv" å gjøre, i den forstand at det ikke er basert på samme måte som livet på jorda. For alt vi vet kan "liv" være energistrømmer som farer rundt i lysets hastighet.

Det er det som er så fantastisk med verdensrommet: Vi vet absolutt ingen ting! Det er så mye å utforske. :D

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Tja. Jeg har tro på at begge deler er mulig.

Men siden vi er inne på det, hvor lenge er det siden, i følge teorien, våre forfedre slang seg rundt i trær, spiste bananer og kommuniserte med vræling og skræling? Jeg ser ingen umulighet i at mennesket kan tilpasses til å være medgjørlig for flere års reise i et romfartøy.

Tror ikke det vil bli nødvedig med romfartøy og flere år. Ser et nytt menneske som er helt uavhengi av tid og rom og dets begrensninger. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke det vil bli nødvedig med romfartøy og flere år. Ser et nytt menneske som er helt uavhengi av tid og rom og dets begrensninger. :)

Det har jeg store vanskeligheter for å forestille meg. Men det er en fin tanke.

Lenke til kommentar

Vi har nok utviklet metoder for å tåle enorme akselerasjoner, årelange reiser, eller reiser gjennom ormehull før menneskekroppen har antatt en form som gjør oss istand til å klare reisene uten hjelpemiddel.

Men for dem som helst vil jorden fortsatt skal være flat og i universets sentrum blir jo dette en umulig tanke.

Lenke til kommentar

De sa at jorda var flat, men opplyste fant ut at den var rund. 1 poeng til oss!

De sa at verden ble skapt på 6 dager, opplyste fant ut at det var feil! 2 poeng til oss!

De sier at å reise gjennom sorte hull er umulig, opplyste finner ut at det er mulig. 3 poeng til oss!

Satt veldig på spissen! Ikke ta det bokstavlig. :p

Lenke til kommentar

Nettopp forestillings evnen er viktig, alt begynner der, også de intergalaktiske reisene :)

Det er bare denne primitive kroppen som holder oss igjen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nettopp forestillings evnen er viktig, alt begynner der, også de intergalaktiske reisene :)

Du motsier deg selv, men det er forventet da du er fra en annen planet. Hvordan kom du deg hit forresten?

Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien er vel klar nok på at vi ikke er et ailen eksperiment, men at vi tilpasset oss. Men om vi ikke kan reise i ormhull eller tilbringe flere år i et romskip (Noe jeg tror vi kan etterhvert), så er ikke det poenget her heller, det er om aliens kan ha gjort det for å besøke oss, og kakse seg med pyramidekunnskapene sine. Klar at "dumme urmennesker" vil kalle disse for guder, virker veldig sannsynlig for meg...

Jeg VET at det finnes annet intelligent liv der ute, selv om jeg ikke er like overbevist om at de flyr rundt oss i UFOer, men det er veldig interessant tankegang, og den kan jo forklares plausible. Noen andre her som har sett dokumentaren jeg nevnte i første post?

Lenke til kommentar

Nettopp forestillings evnen er viktig, alt begynner der, også de intergalaktiske reisene.

Du motsier deg selv, men det er forventet da du er fra en annen planet. Hvordan kom du deg hit forresten?

Hva får deg til å tro det ?

TarantulaNebulaNarrowbandsmlsite-full.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Med den kroppen mennesket nå har er det umulig å reise til andre galaxer.

Også det jordiske tanke og følelses livet begrenser mennesket en hel del.

Intergalaktiske reiser er ikke for primitive skapninger.

VS

Nettopp forestillings evnen er viktig, alt begynner der, også de intergalaktiske reisene

Hvorfor i all verden stopper forestillingsevnen din før du kommer til teknologi?

Lenke til kommentar

Ødeleggelsen av biblioteket i Alexandria var nok et stort tap, og fryktelig mye av egyptisk historie gikk tapt.

Godt mulig det stod mye om dette emnet der :(

Personlig tror jeg mest på den siste av ødeleggelsesteoriene omtalt her. Det kunne ligne en religiøs fanatikers tankegang ;)

Ps. Det er ikke sikkert eventuelle utenomjordiske måtte reise så langt. Sjekk ut hvor mange planeter sumerne hadde i sine beskrivelser av solsystemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...