thai-mat Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kan gudene være basert på romvesener? Nei. De kan ikke bryte lysets hastighet. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Kan gudene være basert på romvesener? Nei. De kan ikke bryte lysets hastighet. Noe de heller ikke trenger... Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvorfor skulle de gidde å reise i flere tiår for å bygge en forbanna pyramide i et annet solsystem? Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 så en dokumentar for en tid tilbake, der dem sa det var mulig og ta snarveier for og komme raskere til et annet solsystem osv.., Hvis dere ser for dere et ark som skal representere verdensrommet, bretter vi arket i to møter sidene hverandre og da har man mye kortere vei. Dette var ikke så bra forklart men jeg prøvde ihvertfall Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 så en dokumentar for en tid tilbake, der dem sa det var mulig og ta snarveier for og komme raskere til et annet solsystem Det er tull. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvordan kan du vite at det bare er tull ? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg kan ikke vite det, men jeg kan påstå det. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg kan ikke vite det, men jeg kan påstå det. Jeg mener fremdeles at det er en god teori og at det sikkert kan bli gjennomførbart en gang i fremtiden. Men det er hva jeg syns. Hadde jeg husket hva dokumentaren het hadde jeg postet den her så du kunne se sjøl. Dem forklarer det mye bedre enn hva jeg gjorde Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg har ennå ikke hørt en astronom si at det er mulig annet enn i teorien. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 så en dokumentar for en tid tilbake, der dem sa det var mulig og ta snarveier for og komme raskere til et annet solsystem Det er tull. La oss si helt hypotetisk her at de bor i et solsystem 4,5 lysår fra jorden, og de klarer å reise i halvparten av lysets hastighet, da vil de bruke 9 år hit. Hvor mange mennesker tror du hadde vært villige til å reise i 9 år for å besøke en annen sivilisasjon i et annet solsystem? tipper det hadde vært lett å finne frivillige. Og bare for å sette dette lengre på spissen, hvor mye har menneskets gjennomsnittlig levealder økt siden, si år 0? Hvis disse skikkelsene har vært her og bygget pyramider, kan det ikke da være at de har enda høyere gjennomsnittsalder enn oss? hadde jeg levd i 10-12 år som en bikkje hadde turen virket lang, men hva om jeg levde i 250 år som en skilpadde? Og bare en tanke til slutt: Kanskje de ønsket/trengte noen ressurser vi har mye av her? Kanskje de hjalp/gav oss pyramider etc som en takk for hjelpa/ressursene...? Jeg sier ikke at jeg tror dette, men syntes du har en trangsynt skepsis til dette. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Dette minner meg om noe... Endret 28. april 2009 av Jalla Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Nesten som tatt ut fra Stargate-serien, der pyramidene ble påstått at var landingsplattformer for romskip og at faraoene (som jo er på en måte guder) egentlig var romvesener (eller det de i Stargate har kalt Goa'uld). Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Teorien om et krummet univers er på ingen måte motbevist. Som nevnt tidligere i tråden, Einstein-Rosen bro, men det er vel for mye forlangt å google litt før man kaller en teori tull. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Med den kroppen mennesket nå har er det umulig å reise til andre galaxer. Lenke til kommentar
793 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Med den kroppen mennesket nå har er det umulig å reise til andre galaxer. Hvorfor det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden. Endret 28. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden. Den boksen din har ganske tjukke vegger. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Men der gjør du jo en litt tafatt anntagelse... at evt. utenomgjordiske er begrenset av de samme fysiske begrensningene som mennesker er. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden. Den boksen din har ganske tjukke vegger. Også det jordiske tanke og følelses livet begrenser mennesket en hel del. Lenke til kommentar
793 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Den kroppen mennesket nå har, er helt bundet opp til det primitive livet på jorden. Et primitivt liv som vil være umulig å simulere, i all tid fremover, på et fartøy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå