Gå til innhold

Butikker med returrett med Olympus E-3 på lager?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen butikker med 30 dagers returrett/åpent kjøp som har Olympus E-3 på lager?

 

Elkjøp lørenskog hadde kun E-410, Elkjøp Jessheim hadde bare E-400 (!). Snakket med en kar på Expert som sa de hadde 30 dagers returrett (men det står ingen steder?), men har ikke klart å oppdrive noen butikk som har det inne.

 

Er det flere butikker/kjeder som opererer med 30-dagers åpent kjøp??

 

Eventuelt E-620, E-30 (ellers blir det kanskje E-420).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grrr...

 

Dette var ikke lett gitt. Tenkte å gå for E-620 på Expert da, men det får de ikke inn før neste mandag (regnet med det kom til butikkene samtidig som messa!). Både Elkjøp og Expert kan bestille på E-3 til meg, men de virker ikke gira på det i butikken og kan ikke svare på leveringstid (knapt pris). Blir mindre og mindre glad i disse kjedene. (Men bedre service på expert, og de satser hvertfall litt på Olympus).

Lenke til kommentar
hva er grunnen til at du absolutt skal ha returretten?

planlegger du å returnere det uansett?

Det blir litt off topic, men ja, om Elkjøp eller noen hadde hatt E-3 inne, da mitt kamera er til reparasjon. Og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det heller, slik som den kjeden opererer... Men det kan også hende jeg beholder det, kjekt med to hus. Spesielt hvis det f.eks. blir E-620 og jeg liker kameraet. Og det ser ut som om det blir det nå, da det ikke er så mye annet å oppdrive, og endelig begynner expert-butikkene å få de inn.

(Hadde egentlig tenkt å prøve å få tak i E420 på messa til kr 2000,-, men det utgikk glatt da køen gikk tre ganger rundt bygget og bare bestod av tilbudskåte nye landsmenn)..

Lenke til kommentar
(Hadde egentlig tenkt å prøve å få tak i E420 på messa til kr 2000,-, men det utgikk glatt da køen gikk tre ganger rundt bygget og bare bestod av tilbudskåte nye landsmenn)..

 

Alt er galt med våre nye landsmenn. Når de holder seg for seg selv og holder på sine gamle vaner, er det galt. Lærer de seg å shoppe elektronikk som ola nordmann, er det galt det også! Skakke værra lett vettu.

Lenke til kommentar
Jeg synes det du prøver på er høyst umoralsk og synes du er en liten tulling :)

Pga smiley'en satser jeg på at du var ironisk (men uansett hva folk syns om andre her er vel skikkelig off-topic). :)

 

 

(Hadde egentlig tenkt å prøve å få tak i E420 på messa til kr 2000,-, men det utgikk glatt da køen gikk tre ganger rundt bygget og bare bestod av tilbudskåte nye landsmenn)..

 

Alt er galt med våre nye landsmenn. Når de holder seg for seg selv og holder på sine gamle vaner, er det galt. Lærer de seg å shoppe elektronikk som ola nordmann, er det galt det også! Skakke værra lett vettu.

 

Skal ikke det gitt! (men det kan vi diskutere i en annen tråd).

 

 

Forøvrig er E-620 nå kjøpt inn. Mange små forbedringer som også kunne gjort seg på E-3. Førsteinntrykket er veldig bra, her har man det man trenger og litt til, uten at det blir rotete og for mange knapper. Veldig flott. Men tar nok litt tid før jeg venner meg til det lille grepet. Ellers er det litt søkt å montere de store objektivene på dette, og jeg er spent på om det går greit å knipse slik, eller om jeg blir lei "ubalansen".

Lenke til kommentar

Ok, du får gjerne kjefte og smelle tilbake om denne kommentaren på pm til meg, men jeg synes at, i stedet for å være en hensynsløs drittsekk, så kan du ringe Olympus, som lover deg utlånskamera sendt hjem (faktisk før du sender inn ditt eget, til og med) når ditt er til service, i stedet for at en butikk skal tape masse penger på å måtte selge kamera som b-vare. På den måten blir alle fornøyde. Dette gjelder alle E-3 kunder, og viser hvorfor jeg synes Olympus har norges beste service overfor sine kunder.

Lenke til kommentar
Det blir litt off topic, men ja, om Elkjøp eller noen hadde hatt E-3 inne, da mitt kamera er til reparasjon. Og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det heller, slik som den kjeden opererer.

Vi har E3 på lager der jeg jobber, og ja, vi har 30 dagers returrett.

 

Returretten tilbys av enkelte butikker fordi man ønsker å tilby den servicen at kunden skal være sikker på at han/hun er fornøyd med kjøpet. Om denne servicen utnyttes av for mange, vil dette tilbudet bli borte, eller kanskje medføre enkelte vilkår som at man kun får tilbake 90% av kjøpesummen for å dekke tapet ved å selge som B-vare. Jeg ønsker ikke å være medvirkende til at de ærlige kundene våre får dårligere vilkår, og jeg har derfor ventet såpass lenge med å svare. For selv om jeg selv ikke sier hvor jeg jobber, kan det være andre som har plukket det opp.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...