The_Trick Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Når jeg skal innstallere WinXP så får jeg blåskjerm før installasjonen har begynt. Jeg setter i CDen trykker på install windows, velger "New Installation" så når maskinen starter på nytt åså kommer "Setup is inspecting the computers hardware" eller noe. Like etter at det står "Preparing to install windows" kommer det en blåskjerm hvor det står STOP: 0x0000007B (0x898963c,0x0000034,0x00000000,0x00000000) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Prøver du å installere mens Windows er i gang? Prøv heller å boote fra CD'en. Lenke til kommentar
The_Trick Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Prøver du å installere mens Windows er i gang? Prøv heller å boote fra CD'en. Hvordan booter jeg fra cd-en da ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Du restarter maskina. Så må du se etter en melding som spør om du vil boote fra CD. Den meldinga varer ikke lenge, så det gjelder å være kjapp. Hvis du ikke ser denne meldinga så sjekk dette: Gå inn i BIOS og velg rekkefølge på boot. Det gjelder å få CD før harddisk, den vanligste rekkefølgen er floppy - CD - HD. Hvis du ikke ser en slik meny i BIOS så er spørsmålet om du har en eldre maskin som ikke kan boote fra CD. Det neste problemet er hvis du har en CD kopi som er laget på feil måte, så vil den ikke boote. Hvis dette er et problem, så skaff deg floppyer fra http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm. De gjør samme nytten. Lenke til kommentar
The_Trick Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Du restarter maskina. Så må du se etter en melding som spør om du vil boote fra CD. Den meldinga varer ikke lenge, så det gjelder å være kjapp.Hvis du ikke ser denne meldinga så sjekk dette: Gå inn i BIOS og velg rekkefølge på boot. Det gjelder å få CD før harddisk, den vanligste rekkefølgen er floppy - CD - HD. Hvis du ikke ser en slik meny i BIOS så er spørsmålet om du har en eldre maskin som ikke kan boote fra CD. Det neste problemet er hvis du har en CD kopi som er laget på feil måte, så vil den ikke boote. Hvis dette er et problem, så skaff deg floppyer fra http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm. De gjør samme nytten. Hehe jeg er ikke så grønn med data... det er bare det at det står "Cannot run this program in DOS Mode" eller noe. Men jeg skal prøve bootdisk. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 viss du ser på feilmeldinga....vel det står jo ikke opp i dagen dette så det er en smule grønnt det der... http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;122926 Se litt på den der. Ellers så er mer info om din pc ønskeligt. Ta åsså søk på knowledgebase etter "winxp stop 7b" og se om du finner noe som stemmer med ditt problem.[/url] Lenke til kommentar
The_Trick Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 hmmm ... d viste seg at XP installasjon programmet ikke fant hardiskene når de sto på raid (IDE 3&4) men når jeg satte de på IDE 1 eller 2 så funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå