Pinkey Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) God morgen! Jeg sitter her med min gamle gaming pc, som nå har stått rundt 1 år ubrukt. Den fungerte helt fint forrige gang jeg brukte den, så jeg formaterte for så å sette den opp igjen. Alt gikk helt fint, la inn drivere til alt av komponenter, flasha biosen, etc etc, med andre ord den vanlige rutinen når man har satt opp en maskin på nytt. Problemet mitt nå, er at når jeg har starta'n opp, og logga inn, tar det ca 20 sek før jeg får rare artifacts på skjermen. Fargene blir veldig få og skurrete, og hele greia ender med bluescreen. Får dessverre ikke tatt screendump i og med at det skjer så fort. Kan ikke forstå hva dette er, i og med at alt gikk som smurt når jeg la inn alle drivere og programvare. Noen som har noen idé om hva dette kan være? Setter veldig pris på svar. Pinkey Endret 27. april 2009 av Pinkey Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 1 år ubrukt? det vil si? vor gammel er den Tenkt på støv inni pcen? Siden den er ubrukt skulle jo man ikke tro det men... man vet jo aldri Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har faktisk støvtørket den, og sjekket at alle komponenter sitter der de skal. Maskina bygde jeg vel for rundt 4 år siden. p4 3.0 ghz cpu, 2gb ddr 400mhz ram, gf7600 AGP.. Den er ikke av det nyeste, men jeg syns ikke den skal ta kvelden enda, og det tror jeg ikke den har gjort heller Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg hadde samme problemer (Med artifacts og så bluescreen) Prøv å slett videodriverne HELT (registret og greier), reboot, installer igjen, og reboot. Det hjalp for meg! Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Skal prøve det. Det eneste problemet er at jeg tror ikke jeg rekker å avinstallere drivere på 20 sek Men tingen er at dette ikke skjedde før jeg hadde lagt inn alle drivere og programvare etc, så jeg har en følelse av at det er et driverproblem, ja. Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Støvtørket? :!: rengjøringa di kan ha ført til statisk elekisitritet som har ødelagt et datakomponent 4 år for en pc er også gammelt... ville prøvd et anna grafikkort eller kansje det interne på hovedkort visst det er mulig Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Vel, med forsiktighet selvfølgelig Har ikke tatt kluten borti noen komponenter, de har jeg bare blåst på, og tørket litt rundt her og der. Den gode nyheten er at jeg fikk avinstallert skjermkort driveren og lagt den inn på nytt, så jeg vil påstå at jeg har løst mysteriet. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå