Coracobrachialis Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Et raskt spørsmål, hvilke problemer i forhold til garanti ol. kan man få hvis man velger å kjøpe fotoutstyr i Hong Kong? En kjenning drar dit i juli og skal være der i 3 uker og jeg vurderer å få kjøpt noe utstyr derifra, vet imidlertid ikke hva som lønner seg? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Be han for all del holde seg unna butikkene i turistområdet i Tsim Sha Tsui, muligheten for å bli svindlet der er meget stor. Kjøp i Norge, litt dyrere, men du unngår å bli svindlet og du har skikkelig garanti og kjøpslov å støtte deg på. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg ville også vært forsiktig. Det er en del kopier og mye tyvegods. Selv var jeg ikke interessert i noen av delene, så de jeg besøkte (som bor der) viste meg trygge butikker, og der var det ikke mange hundrelappene å spare. Nå så jeg riktig nok ikke på fotoutstyr, men på PCer. Går ut i fra at det er ganske likt. jeg husker desverre ikke navnene på noen av stedene jeg ble anbefalt å handle på. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 jeg husker desverre ikke navnene på noen av stedene jeg ble anbefalt å handle på. Mongkok Mongkok Computer Centre kan være verdt et besøk, ikke fordi det er så mye billigere en hjemme, men som en opplevelse. HongKong i seg selv er en opplevelse. Det kan anbefales en tur med taubanen til toppen over HongKong, og ikke minst gatemarkedet på Temple Street på kveldstid. Lenke til kommentar
pacuare Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det er bra utvalg, hvordan prisene er varierer. Når jeg var der i fjor, var Hong Kong dyrt, Shanghai var litt billigere, Seuol vesentlig billigere. Hong Kong dollaren har vært relativ stabil mot USD de siste månedene, så det er ikke mye å hente der. Generelt sparer du momsen pluss litt. Men på uoginale gadgets er det mye billig. Stanley Road, på Hong Kong Island er "foto gata". Også en del i Tsim Tsa Tsui, men er er det mye turistpriser. Har ikke handlet noe her selv, så kan ikke anbefale spesifike butikker. På hus og objektiver kan prisforskjellen bli for liten til at det lønner seg. For lite å tjene til at jeg ville bedt noen om å kjøpe noe til meg, men neste gang jeg er innom kommer jeg nok til å bruke litt tid i Stanly rd. Hong Kong er min favorittby i Asia. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 jeg husker desverre ikke navnene på noen av stedene jeg ble anbefalt å handle på. Wing Shing er en trygg butikk å besøke! Lenke til kommentar
Coracobrachialis Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Desverre er det ikke jeg selv som skal dit. Skulle så ha dratt dit for opplevelsen. Er en kjenning som har mye familie der da begge foreldre er fra Hong Kong. Men hvis det er slik at det er minimalt å spare tror jeg faktisk at jeg heller velger å prøve å kjøpe brukt her i Norge Men tusen takk for bra tilbakemeldinger Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Angående priser er http://www.ygdragon.net/index.php?page=photo/cameraprice.htm en god referanse. De prisene som er oppgitt der ser ut til å stemme bra med virkeligheten (basert på egne erfaringer). HK-dollaren er vel bundet opp mot den amerikanske, så det er nok langt mindre lønnsomt å handle fra HK enn det var for et år siden. Støtter meg forsåvidt til anbefalingen av Wing Shing, har selv gode erfaringer med butikken. Et annet alternativ er elektronikkjeden "Fortress", som du du finner omtrent overalt. Litt dyrere enn turistfellene, men langt mer tillitsvekkende. Ligg unna alle steder med neon-skrift i vinduene, der de ansatte forsøker å prakke på deg vidvinkelforsats! Når det gjelder garantier får du nok ikke annet enn lokal garanti (dvs. HK+kina) hos forhandleren, men det er stort sett mulig å konvertere dette til en internasjonal garanti (har kun forsøkt med Pentax, så kan ikke gå god for de andre produsentene). Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Var innom Hong Kong Intl for noen uker siden, der var prisene skyhøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå