Gå til innhold

MPlayer problem,....

Anbefalte innlegg

Jeg har stresset endel med min mplayer i det siste men får den ikke til !

- Det kommer ikke feilmeldinger,... i konsolen viser det akkurat som når en film spilles,.... men får ikke bilde,... Kun lyd,... Alle nødvendige codecs er inne,... fatter det ikke ,...

Noen som har vert borti det samme ? - eller kanskje vet hva som er galt,...

Bruker MPlayer 0.60 på Linux Mandrake 8.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Sliter med det samme jeg! har søkt på google i hele dag og prøvd alt mulig. Alle kodeks er innstallert og lagt inn i /usr/lib/win32. Har oppgradert/installert x11 og XFree86 pakker. Nå gir jeg opp snart :cry:

Er det noen som har hatt samme problem og funnet en løsning? Jeg bruker Mandrake 9.1 som er relativt fersk (installerte idag)

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Sliter med det samme jeg! har søkt på google i hele dag og prøvd alt mulig. Alle kodeks er innstallert og lagt inn i /usr/lib/win32. Har oppgradert/installert x11 og XFree86 pakker. Nå gir jeg opp snart :cry:

Er det noen som har hatt samme problem og funnet en løsning? Jeg bruker Mandrake 9.1 som er relativt fersk (installerte idag)

Hei.

En stund siden jeg hadde dette problemet ja. Husker ikke hvordan jeg fiksa det heller. Har vært endel ut og innom en rekke andre distroer etter den gang og har installert mplayer på samtlige uten problem siden.

Installerte MPlayer søndag på en box:

codecs i /usr/lib/win32 (ikke i under mapper)

./configure

make

make install

walla!

Men skal du ha GUI på den så må du ha skins, fonts og slikt inne også da. + --enabel-gui lagt til i ./configure. Men jeg bruker ikke gui. Klarer meg best uten :D

Lenke til kommentar

Problem solved! (almost)

Gikk på preferences og valgte x11 som driver. Nå får jeg både bilde og film, men kun i original størrelse, ikke mulig med "ekte" fullscreen :)

Lenke til kommentar

ehh.. hva er problemet når mplayer følger med distroen da??

dersom du skal ha alle der "hyyss" kodene så kan du http://plf.zarb.org/~nanardon/urpmiweb.php legge til "plf" og instalere det igjennom det mandrake control center. verre er det ikke.. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...