TeisL Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har et problem når jeg nå har brukt aspnet_regsql.exe for å kunne bruke en egen database til roller etc. Etter å ha kjørt den, så blir en masse tabeller og sånn laget, men når jeg skal bruke configurasjons siden til å lage noen roller og brukere, får jeg opp denne feilmeldingen: An error was encountered. Please return to the previous page and try again. The following message may help in diagnosing the problem: Could not find stored procedure 'dbo.aspnet_CheckSchemaVersion'. at System.Web.Administration.WebAdminPage.CallWebAdminHelperMethod(Boolean isMembership, String methodName, Object[] parameters, Type[] paramTypes) at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.BindGrid() at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.Page_Load() at System.Web.Util.CalliHelper.ArglessFunctionCaller(IntPtr fp, Object o) at System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) Noen som har vært borti denne før og vet hvordan jeg kan fikse det? (koder asp.net med c#) Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Har et problem når jeg nå har brukt aspnet_regsql.exe for å kunne bruke en egen database til roller etc. Etter å ha kjørt den, så blir en masse tabeller og sånn laget, men når jeg skal bruke configurasjons siden til å lage noen roller og brukere, får jeg opp denne feilmeldingen:An error was encountered. Please return to the previous page and try again. The following message may help in diagnosing the problem: Could not find stored procedure 'dbo.aspnet_CheckSchemaVersion'. at System.Web.Administration.WebAdminPage.CallWebAdminHelperMethod(Boolean isMembership, String methodName, Object[] parameters, Type[] paramTypes) at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.BindGrid() at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.Page_Load() at System.Web.Util.CalliHelper.ArglessFunctionCaller(IntPtr fp, Object o) at System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) Noen som har vært borti denne før og vet hvordan jeg kan fikse det? (koder asp.net med c#) Fant feilen selv, hadde selvfølgelig glemt å lage en connectionstring til userdatabasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå