Gå til innhold

[Løst]hvordan lage bootable dvd ?

toazty

Anbefalte innlegg

jeg skal instlalere win7 på pc'en , men har prøvd med 5 dvd'ern nå å lage en bootable disk, men det funker ikke..

er HELT grønn her så her må det inn med teskje..

har en mappe med filene,

og så har jeg en " WinRAR-arkiv (.iso) " fil samme innhold som mappen med win7 filene bare pakke i en fil.

jeg har infraRecorder og Express burn installer på pc'en ,

så, hvordan skal jeg gå frem nå ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg valgte den WinRAR-arkiv (.iso) fila , så får jeg opp

Write ISO to disk , Add as file , Cancel

trykker på Write ISO to disk ,

den begynner å brenne med en gang, og etter dette er gjort, så re-starter jeg maskinen , velger dvd som boot nr1 ,

men så får jeg opp at jeg måtte sette inn en bootable device.. så dette funker ikke..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Teknisk sett, så er ikke iso en winrar fil. Det er bare Winrar som har muligheten til å åpne de. En iso fil er et bilde av et cdrom, inkludert filsystemet. Derfor trenger du ikke å angi at den skal være bootable. Alt du skal velge er "brenn bildefil/iso" i brenneprogrammet ditt. Jeg anbefaler nero. Eventuelt kan du montere den med alkohol 120% eller deamon tools for å verifisere at den fungerer. Kanskje iso filen er korrupt?

Lenke til kommentar

da har jeg lasta ned deamon tools lite..

mounter win7.iso - får opp "Win7" mappa , klikker på den, så får jeg opp selve win7 mappene og filene..

ser ut som den ikke skal være korrupt..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

kanskje det ikke skal være en mappe før selve win7 mappene og filene ? kanskje der jeg har gjort gale kanskje?

EDIT :

lagde en iso fil til på kun win7 mappene og filer, uten mellommappe, det funka heller ikke..

har da gjort dette optill flere ganger i min ungdom , men nå klarer jeg det ikke..

"select a proper boot device"

merkelige greier, setter jeg inn orginal vista dvd funker det bra.. får se meg slått av denne møkka teknologien..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

har en tom harddisk på 10gb , går det ann å boote fra den hvis jeg kobler den til?

legge over .iso fila der og så boote opp?

begynner å bli temmelig lei av dette , 1 døgn med svette og tårer :p

LØST :

flaut å si hva jeg gjorde gale, men det funka ... takk for hjelpen !

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...