varmit Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Fant endelig ut hva som er skyld i at påhengsmotoren min ruser seg kraftig om man overskrider en viss omdreining. Heldigvis var det ikke noen alvorlig giringsfeil etc, men at en gummipakning mellom akslingen og propellen var utslitt. Jeg har nå skrudd av propellen og ser at den har en veldig nedbrutt og slitt pakning. Spørsmålet er: Kan denne pakningen byttes uten å bytte hele propellen, og hvor stor operasjon er dette? Noen som vet hvor jeg eventuelt kan levere propellen for å få dette fikset? Snakk om en 4 HK Mariner påhengsmotor. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hadde samme problemet med min suzuki 9,9 hester. Men de sa at det ble dyrere å skifte gummi. De mente bare det var å kjøpe ny propell. Det får du kjøpt både orginalt og uorginalt.. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det er ikke vanlig å bare bytte pakningen. Produsentene vil jo helst selge deg hele propellen, og så lenge ingen endrer på det blir det ingen forandring. Det er kanskje mulig fordi det er så store og mektige selskaper som står bak og lager egne propeller til egne motorer, og mange vil nok ikke kjøpe uoriginalt. Det samme skjer hvis du får tau i propellen; da ryker også pakningen slik du beskrev, men selv om propellen ellers er uskadet må man kjøpe hele propellen. Lite vennlig både for miljø og lommebok (ihvertfall forbrukerens lommebok). Lenke til kommentar
varmit Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Arh, kjipe greier. Får meg og mer lyst til å bare drite i hele pakningen for så å sveise propellen fast, men noe sier meg at dette kan være litt dumt gjort. Skal sjekke litt, mulig jeg kan få tak i brukt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå