Gå til innhold

Hjelp til valg av gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det stasjonær eller bærbar du skal ha?

Bærbare gamin-pc'r er dyre(ofte over 10 lapper).

Stasjonære derimot kan du få en del rimeligere.

Det er en del nettbutikker som selger allrighte gaming-pc'r til en rimlig penge, som for eksempel Komplett.no.

Elkjøp, elprice og expert har jeg liten erfaring med å kjøpe datautstyr fra, men min oppfatning er at de pakker inn billig, og ofte ikke gode nok løsninger, og selger som gode gaming-pcr.

Uten å vite hvor mye cash du har til disposisjon, så ville jeg anbefalt deg å minimum unne deg et GeForce GTS 250. Gjerne et GTX 260 eller høyere.

Lenke til kommentar

Så ikke så verst ut den, men får se på noen andre også før jeg bestemmer meg :)

Er det stasjonær eller bærbar du skal ha?

Bærbare gamin-pc'r er dyre(ofte over 10 lapper).

Stasjonære derimot kan du få en del rimeligere.

Det er en del nettbutikker som selger allrighte gaming-pc'r til en rimlig penge, som for eksempel Komplett.no.

Elkjøp, elprice og expert har jeg liten erfaring med å kjøpe datautstyr fra, men min oppfatning er at de pakker inn billig, og ofte ikke gode nok løsninger, og selger som gode gaming-pcr.

Uten å vite hvor mye cash du har til disposisjon, så ville jeg anbefalt deg å minimum unne deg et GeForce GTS 250. Gjerne et GTX 260 eller høyere.

Det er en stasjonær pc jeg er på utkikk etter, skal ta en tur innom der og se. fint om du kunne linka til noen du syns ser bra, hvis du har tid :)

Lenke til kommentar
Det er en stasjonær pc jeg er på utkikk etter, skal ta en tur innom der og se. fint om du kunne linka til noen du syns ser bra, hvis du har tid :)

Da må jeg nok få vite hvilken prisklasse du tenker på.

4-6k, 6-8k, 8-10k?

Edit;

Og, har du skjerm/tastatur/mus fra før av, eller skal dette også være med?

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627 <- der er det en del allrighte gaming-pc'r i prisklassen fra 4 til 10 000.

De som heter a10 og i02 virker som passende maskiner for deg.

Forskjellen på de er at a10 har en AMD prosessor og et ATI skjermkort, og i02 har Intel prosessor og nVidia skjermkort.

Forskjellen på de ellers er at a10 har 500GB harddisk, mens i02 har 250GB.

Eneste negative med disse er at det kun er 2GB minne, noe som er litt lite om du skal ha Windows Vista.

Du har muligheten til å konfigurere pc'n litt selv. Der ville jeg valgt " Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB CL5 Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's" under minne, i stede for det som sitter der. Noe mer er det ikke vits å kjøpe, siden det følger med 32bits Vista, som egentlig ikke utnytter noe over 3GB. Du får derimot ikke kjøpt sett på 3GB, så valget blir mellom 2 eller 4.

Om du har headsett fra før av, kan du velge bort dette, og da faller prisen ned på 6 lapper igjen.

Selv ville jeg nok valgt i02, og eventuelt kastet inn et par hundrelapper for en større harddisk. Intel sin Core 2 Duo er vel en noe bedre prosessor en AMD Athlon X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...