FakeSmile Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Heisann. Jeg er ganske ny her, men jeg tenkte dette kunne vært et fint sted å få hjelp til det jeg lurte på. Jeg har lyst til å gå ned en del kilo, og tenkte jeg skulle ta en pangstart, og deretter gå over til noe litt sunnere når jeg har nådd den vekten jeg ønsker. Jeg bestemte meg for å starte på en Nutrilettkur, da jeg innså at det ble litt tøft å bytte ut alle måltidene mine med shaker, så har i tillegg bestemt meg for å gi meg selv ett måltid om dagen. Kom da frem til at det måtte være lurt med lavkarbo? Har noen tips til meg? Jeg kan overhodet ingenting om det, så alle tips er fine å ha : ) I tillegg lurte jeg på en ting til, en på jobben fortalte meg at jeg ikke burde steke maten min? Det skulle visst ha mye å si, det gjorde matvarene mer usunne? Koke eller ha maten i aluminiumsfolie i ovn var det beste. Noen som vet hvorfor? Håper på mange fine tips : ) Endret 26. april 2009 av FakeSmile Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hva er det som er i denne nutrilett kuren? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 For at lavkarbo-dietter skal fungere så må en lengre periode sett under ett være lavkarbo, det holder ikke med ett måltid om dagen. Ved å ta fra kroppen tilgang til karbohydrater vil man tvinge kroppen over til å benytte fett som energikilde fremfor karbohydrater. Når man har kommet til det punktet at kroppen har gjort denne omstillingen skal man i prinsippet kunne gå ganske raskt ned i vekt da kroppen skal klare å bruke kroppsfett som energikilde. Men for å i det hele tatt komme i denne fasen må man gå en 3-4 dager i strekk uten karbohydrater (under 30g per dag) i alle fall. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Heisann. Jeg er ganske ny her, men jeg tenkte dette kunne vært et fint sted å få hjelp til det jeg lurte på. Jeg har lyst til å gå ned en del kilo, og tenkte jeg skulle ta en pangstart, og deretter gå over til noe litt sunnere når jeg har nådd den vekten jeg ønsker. Jeg bestemte meg for å starte på en Nutrilettkur, da jeg innså at det ble litt tøft å bytte ut alle måltidene mine med shaker, så har i tillegg bestemt meg for å gi meg selv ett måltid om dagen. Kom da frem til at det måtte være lurt med lavkarbo? Har noen tips til meg? Jeg kan overhodet ingenting om det, så alle tips er fine å ha : ) I tillegg lurte jeg på en ting til, en på jobben fortalte meg at jeg ikke burde steke maten min? Det skulle visst ha mye å si, det gjorde matvarene mer usunne? Koke eller ha maten i aluminiumsfolie i ovn var det beste. Noen som vet hvorfor? Håper på mange fine tips : ) Jeg skrev litt om måltidserstatning i denne tråden, du kan jo lese litt der. Hva det gjelder tilberedning av maten, så mister/ødelegger du en del næringsstoffer ved steking. I tillegg mister man mye fuktighet av direkte varme, og med dette, smak. Skal du lage en biff, kan du fint brune den på begge sider på høy varme i 20-30 sekunder per side (utvikler smak i stekeskorpen), og så varmebehandle den ferdig i ovnen. Jo lavere varme, jo saftigere blir biffen. Lenke til kommentar
FakeSmile Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Databamse: Det eneste jeg vet er at du visstnok får alle næringsstoffene du skulle trenge i løpet av dagen i disse shakene. De gir ingen metthetsfølelse, da det kun er vann tilsatt pulver, altså tilnærmet en proteinshake. Fant ut etter jeg la ut dette innlegget at nutrilett shaker ikke kunne brukes som måltidserstattere. . Hagfors: Det gav hvertfall mening, så takk for tipset : ) Men er det karbohydrater i disse shakene da? Kan jeg ikke tenke meg. psilocybe: Tusen takk, det var veldig motiverende : ) Gjorde veldig godt å lese det du hadde prøvd, så tror jaggu meg jeg skal gjøre som deg! Og jo, forresten, ang den stekingen! Så det er ikke noe som gjør maten mer "fetende" i så måte. Om jeg velger å steke eggene mine i stedet for koke dem for eksempel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå