wil Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Nå har jeg tatt en liten pause fra linux i en stund, ikke fordi at jeg er redd for linux eller noe, men bare gjorde det. snakka med en her en dag, og han sa at, selv om jeg brukte linux, og at det ikke var noen virus til linux, så kunne Windows virus eks Klez, osv, spre seg. men jeg leste også en gang at hvis man satt i nettverk, med både linux og windows, så kunne virus spre seg imellom nettverket. dette leste jeg i en samba readme fil. og når jeg brukte linux, før pausen så hadde jeg ikke virus prog, pga at det trengte jeg mest sannsynligvis ikke. men hadde jo brannmur. og jeg mener jo fortsatt at Linux er et av verdens sikkereste OS= Oprativsystem, for det er vel det? men en ting skal jo være sikkert og det er at Linux er både 2 og 3 ganger så sikkert som windows iallefall det tror jeg de fleste er enig i. egentlig så skal det vel ikke gå an at Windows virus sprer seg i Linux, for Windows virus er jo ufarlig for Linux, og de linux virusene som finnes er jo uskadelig for Windows også. og det er jo en grunn til at noen bedrifter bruker Linux/BSD på sine servere også. Håper noen skjønte dette. håper jeg for noen synspunkter på denne saken. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Windows virus skader ikke linux maskiner, men de kan fortsatt spre seg via linux maskiner. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Linux er vel ikke verdens sikreste OS, men det er definitivt en av de. OpenBSD er kanskje det sikreste jeg vet om... MarcelSB Lenke til kommentar
smetho Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ingen OS er sikre uten konfigurasjon. Mange tror (sier ikke dere gjør ) at dersom man innstalerer Linux så er systemet sikkert som bare julig. FEIL! At det er sikrere enn Windows skal det ikke mye til. Det verste er at svakheten til MS-filosofien også er styrken deres. Hold alt så hemmelig så mulig, og sats på at folk ikke finner ut av feilene. Av feilene som finnes er det faktisk forbausende få som blir oppdaget. Til og med MS selv har innrømmet at dersom kildekoden til Windows hadde blitt offentliggjort ville det vært en trussel mot nasjonens (i dette tilfelle USA) sikkerhet. Og det tror jeg faktisk ikke bare er noe de sier for å sleppe å vise den Ble litt off topic på slutten der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå