Gå til innhold

Svineinfluensa og USA ferie - hva tenker folk?

Anbefalte innlegg

Sitter her å nærmest biter negler etter å ha planlagt USA ferien min i 6 måneder og skal reise nøyaktig om 1 måned fra nå. Titusener av kroner er allerede gått med på ting som er forhåndsbetalt og utallige timer med forberedelser er lagt ned.

Hva tenker folk angående den såkalte svineinfluensaen og feriering i USA/Mexico/Canada?

Skal selv til både New York og Orlando. Registrerer jo da at New York har fått sine første smittede registrert allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk vurdert å gå til innkjøp av noe sånt. Selges på vanlige apotek eller?

Synes det var snakk om at man ikke har en vaksine som funker mot denne influensaen som er såpass dødelig men her i Norge har vi bare funnet ut at Tamiflu fungerer?

Så er jo spørsmålet også hvordan Tamiflu eventuelt virker... Brukes det til å forebygge eller for å bekjempe ved smitte?

Lenke til kommentar

Oseltamivir er både forebyggende og helbredende, så vidt jeg har forstått det. Og av hva jeg kan finne på nettet så virker det som om den fungerer mot denne svineinfluensaen.

Forøvrig så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg noe særlig. I hvert fall ikke enda. Folkehelseinstituttet har ikke gått ut med noen oppfordring til å ikke reise til de utsatte områdene. Det du kan gjøre er å ringe legen din og forhøre deg og eventuelt ta en dose tamiflu før du drar, og ellers følge med i media.

Lenke til kommentar

Det er usikkert hvor stort dette kommer til å bli, men foreløpig er om du reiser til USA faren for å dø ved trafikkuhell eller bistikk mye høyere.

Skal selv snart over dammen igjen. Skal muligens ta med meg munnbind som kan brukes spesielt om det blir trangt med folk på flyplassen.

Lenke til kommentar

Ikke så rart at du blir engstelig. Vi vet jo lite om hvordan dette vil utvikle seg.

Jeg har kommet over et middel som heter MMS, som jeg anbefaler deg å ta som forebyggende. Dette skal visstnok ha helt spesielle egenskaper i forhold til virus, bakterier, sopp og alle mikro-organismer i kroppen. Opphavsmannen mener at det skal ta livet av Malaria-bakterien i løpet av få timer - og det har vært testet bl. a. på store grupper Hiv-pasienter i Afrika, med utrolige resultater. MMS er ikke hverken en medisin eller et kosttilskudd, men et mineral - og noe er det reneste du kan ta. Det inneholder en løsning av natriumkloritt og filtrert vann og ingenting annet. Det er veldig billig - ca 600 kr. for et helt års forbruk. Jeg vet ikke sikkert, men tror du får kjøpt det i Norge nå også. Du finner masse info og erfaringer på nettet.

Vær obs på at Tamiflu har vært veldig omdiskutert fordi det kan gi alvorlige, psykiske bivirkninger - tror det var snakk om å fjerne det fra markedet for en stund siden. Dette er jo selvsagt av underordnet betydning, dersom det skulle ble nødvendig, men jeg ville tenke meg om før jeg brukte det som forebyggende.

Håper du får gjennomført turen. :cool:

Lenke til kommentar

Så det samme stoffet som benyttes som blekemiddel for papir og slikt, er helsebringende?

OK.. Skeptisk.

Ut over det, så har jeg tenkt meg til London i sommer, og har hatt noe av de samme tankene selv. Men ser at viruset er i Europa allerede, så da får vi vel se hvordan det utvikler seg. Når man bekymrer seg, blir ofte virkeligheten mindre dramatisk enn bekymringene.

Tipper man vet mye mer i løpet av et par- tre uker hvordan dette bærer avgårde.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Jeg har kommet over et middel som heter MMS, som jeg anbefaler deg å ta som forebyggende. Dette skal visstnok ha helt spesielle egenskaper i forhold til virus, bakterier, sopp og alle mikro-organismer i kroppen. Opphavsmannen mener at det skal ta livet av Malaria-bakterien i løpet av få timer - og det har vært testet bl. a. på store grupper Hiv-pasienter i Afrika, med utrolige resultater. MMS er ikke hverken en medisin eller et kosttilskudd, men et mineral - og noe er det reneste du kan ta. Det inneholder en løsning av natriumkloritt og filtrert vann og ingenting annet. Det er veldig billig - ca 600 kr. for et helt års forbruk. Jeg vet ikke sikkert, men tror du får kjøpt det i Norge nå også. Du finner masse info og erfaringer på nettet.

Jeg vil på det sterkeste advare mot humbugselgere av ulovlige legemidler og "kosttilskudd". Dette er ren svindel og det beste dere kan håpe på er at det er helt uvirksomme sukkerpiller som dere er lurt til å kjøpe

Vær obs på at Tamiflu har vært veldig omdiskutert fordi det kan gi alvorlige, psykiske bivirkninger - tror det var snakk om å fjerne det fra markedet for en stund siden. Dette er jo selvsagt av underordnet betydning, dersom det skulle ble nødvendig, men jeg ville tenke meg om før jeg brukte det som forebyggende.
Jasså, godkjente legemidler er tvilsomme, mens produkter med "Miracle" i navnet som man må kjøpe fra tvilsomme websiter i utlandet er bra? Makan til sprøyt.

Konsulter din lege for hvilke medikamenter du skal ta, ikke lytt til lyssky humbugselgere som prøver å svindle deg.

Lenke til kommentar
Og bare så du vet det så var to åringen fra Mexico City og skal ha hatt tidligere helseproblemer, i tillegg til at de vurderer å lette sikkerhetstiltakene i Mexico City da antall smittede har begynt og stabilisere seg.

Så denne amerikanske 2-åringen var altså ikke amerikansk?

(Gikk ikke an å åpne linken din, så får spørre.)

Lenke til kommentar

Så langt er det ingenting som skiller dette fra en vanlig årlig influensaepidemi hvor en ny variant spres verden rundt og dreper 3-500.000 på verdensbasis og over 1000 i Norge.

At et influensavirus sprer seg mellom folk, kommer til nye land eller at noen hundre dør i et land er altså ikke akkurat noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...